Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
2010. október 14-én, csütörtökön 18 órakor Vékony Délia művészettörténész nyitja meg Sznono Szabó Noémi és Mózes Katinka közös kiállítását a Duna Palotában.
Szabó Noémi a képzőművészeti egyetem festőművész szakán, majd vizuális nevelőtanár szakán végzett. Fiatal kora ellenére már számos sikert tudhat magáénak, kiállításai voltak többek között:
- Csoportos kiállítás – CAW / Budapest, Duna Palota
- „Csak a Nő”, kiállítás Jankó Zs. Manóval / Budapest, Bem Mozi
- „Női (Én)ek”, egyéni kiállítás / Budapest, Tető Galéria
- „Nőzőpontok“, egyéni kiállítás / Budapest, Coffeinn Kávézó
- Egyéni kiállítás / Budapest, Claro Bisztró
- Csoportos kiállítás / Székesfehérvár, Munkácsy Mihály Általános
- Képvásárlási Akció / Budapest, Magyar Képzőművészeti Egyetem,
- Barcsay terem. Old-alak című képemet megvette a Fundamenta.
- Jelzőbója”, kiállítás Korcsmár Eszterrel / Budapest, Bárka Színház
Ezúttal Mózes Katinkával „Szentek és álszentek” címmel nyílik közös kiállítása a Duna Palotában. Szabó Noémi így vall önmagáról és művészetéről:
„A szépség olyan részletek egysége, amik oly módon tudnak együttműködni, hogy semmi mást nem kell hozzáadni, elvenni belőle vagy egymással összemosni.”
Festészetemben a nőalakjaim hordozzák ezt a harmonikus szépséget. Egy-egy kifejező aktforma, testrész személyiségem rétegének egy-egy darabja, érzéseim vizuális szimfóniája.
A hangulatokat a különböző arckarakterek specifikus képi ábrázolása helyett a női testhelyzetek fejezik ki. Az egyediség és különlegesség így a testhelyzetek primér gesztusaiban valósul meg az arcvonások eleve elrendelt és behatároltabb mimikái helyett.
Alkotásaim választott s egyben tárgykultúránk egyik legősibb alapanyaga a fa, amely éppen természetessége által vált olyan fontossá munkáim készítésében. A vászonhoz képest többféle megmunkálást tesz lehetővé számomra: nyers, kezeletlen felülete háttérként jelenik meg műveim egy részén, az erezetei illeszkednek alakjaim formavilágához, illetve a véshetőség lehetősége izgalmas ellenpont a női testrészek lágyságával.
©Sznono Szabó Noémi & Mózes Katinka: Szentek és Álszentek
A művek közös koncepciója az, hogy a női aktok általam kiválasztott testrészei emblematikus mintaként szervesen illeszkednek a háttér grafikai nyomatokat idéző mintavilágához.
Amikor a Nővel foglalkozom, magammal vagyok; e folyamat eredményeként születő művem egy-egy megmentett lélekdarab a festészet eszközein keresztül. Ez a legteljesebb kitárulkozás számomra, melyben mindig újabb réteget igyekszem felhozni a magam mélyéről. Témám mintha sosem változna, miközben folyamatosan új színek játszódnak bennem képpé.