Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
"Egy gyémántkehelyre szállt fülemüle" A Melody Maker, egy angol zenei folyóirat jellemezte ezzel a metaforával egykor Natacha Atlast, akinek egyedi hangját leírni talán nem is igazán lehet, azt hallani kell. Magyarországon sokadszorra, de a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem színpadán először lép fel, november 12-én, a Művészetek Palotájában.
Natacha Atlas brit anya és észak-afrikai apa gyermekeként látta meg a napvilágot, de az öreg kontinensen, Brüsszelben nőtt fel, miközben időnként az angol iparvárosban, Northamptonban is elidőzött. Ennek az időszaknak köszönheti, hogy négy nyelven – angolul, franciául, spanyolul és arabul – is folyékonyan beszél. Kultúrák valódi kereszttüzében élt, az arab és közel-keleti tradíciók mellett az európai zene is megérintette. Énekes pályafutását night clubokban kezdte, megismerkedett a hastánc rejtelmeivel – mellyel ma is gyakran hevíti amúgy is szenvedélytől fűtött fellépéseit. Az igazi ismertséget a Transglobal Underground hozta meg számára, melynek azután is minden lemezén közreműködik, hogy szólókarrierbe kezdett. Eddigi pályafutása során olyan nagy nevekkel dolgozott együtt, mint Sinead O’Connor és Sarah Brightman, vagy az avantgárd klasszikus szerző, Jocelyn Pook. Zenéjét nagyra tarja a brit-indiai Nitin Sawhney-i, és a sokoldalú hangszervirtuóz Harvey Brough is, aki Natacha nagy sikerű Ana Hina című albumának zenei rendezője.
A november 12-i koncert anyagához főként új albuma, a Mounqualiba szolgáltatja az alapot. Saját bevallása szerint, mint mindegyik albumának, ennek is az a fő célja, hogy az arab és nyugati zenét, a különböző kultúrák stílusait összekösse. S mi tudna könnyedebben szárnyalni kontinensek, kultúrák között, mint egy különleges énekesmadár – mondjuk egy gyémántkehelyre szállt fülemüle?