„Én még sose csináltam ilyet” – mondhatja Amber Midthunder, a Novokain című akcióvígjáték női főszereplője. Mármint eddig nem alakított romantikus hősnőt, pedig van már mögötte pár fontos szerep. Ezek közül kiemelkedik a nagy kritikai és közönségsikert aratott Préda, ahol magával a földönkívüli Ragadozóval szállt szembe, ráadásul túl is élte a mások számára oly végzetes találkozást.
Szerencsések a 21. század gyermekei. Olyan színpompásan illusztrált, gyakran interaktív képeskönyvek alapján tájékozódhatnak a nagyvilágban, amelyről álmodni sem lehetett néhány évtizeddel ezelőtt.
Milyen titkokat rejthet vajon egy olyan képeskönyv, amely csak kottában olvasható, ám gyönyörűség a fülnek és képzeletnek? Az orosz nagyromantika évszázados perspektívákat nyitó mestere (Muszorgszkij), valamint a francia impresszionista zene idolja (Debussy) más országban éltek és más irányzatot képviseltek, ám hasonló intenzitással jelenítettek meg impressziókat, hangulatot, érzelmeket.
©Talamba, ütőegyüttes
Talamba, ütőegyüttes
Muszorgszkij számos feldolgozásban létező zongoraciklusa, az Egy kiállítás képei és Debussy talán legnépszerűbb műve, az ugyancsak zongoradarabokból álló Gyermekkuckó a Müpa november 21-i matinékoncertjén (délelőtt 11-kor és délután 3-kor), amely a Képeskönyvek címet viseli, magyar költők és írók verseivel „megerősítve”, színházi eszközök és a videóművészet alkalmazásával, a Talamba Ütőegyüttes Gödöllő feldolgozásában és előadásában szólal meg. A közreműködő színművésznő Huszárik Kata, az előadás rendezője Eichner András, a látványtervező Zsebényi Zoltán.