Az Until Dawn című filmben minden éjszaka egy új rémálom: mintha minden este egy teljesen más horrorfilmbe csöppennénk. Minden éjszaka egy új fejezetet hoz, ahonnan csak egy módon lehet kiszabadulni: ha életben maradsz hajnalig. A film a horror műfaj szerelmeseinek készült, és meglepetéseket is tartogat azok számára, akik ismerik és kedvelik az Until Dawn horrorjátékot. A magyar rajongók számára pedig külön öröm lehet, hogy a filmet Magyarországon forgatták!
Péter Ildikó 2009-ben kapta meg az André Kertész fotóművészeti ösztöndíjat, mellyel két hónapon át dolgozott Párizsban. Az ösztöndíj alatt létrehozott 6 sorozatból két eltérő projekt kerül bemutatásra a Nessim Galériában. A kiállítást Horányi Attila nyitja meg július 11-én este 7 órakor.
Ennek a kiállításnak a keretében Péter Ildikó két sorozatát, a fekete-fehér anyagra készült „Looking for K.”-t és a részleteiben már ismert „Constructions and Spaces” sorozatokat mutatja be a galéria.
A fekete-fehér kisfilmes, 29 képből álló „Looking for K” című sorozat a párizsi útkeresés, elveszett bolyongás átvitt értelemben vett dokumentációja. Péter Ildikó alapvetően magányos fotós, ezért is rokon számára az éjszaka. Ismeretlen szögletek, alakok, a metró, ami így fekete-fehérben egy kicsit szomorúbbnak látszik.
Szubjektív dokumentarista stílussal mutatja be Párizs nem ismert arcait: a sötét utcákat, a metrót, a gazdag és szegény világ ellentmondásait, mindezt szimbolikus jelleggel. Munkájára jellemző a bemozdulós, szemcsés, feketékkel telített kisfilmes stílus, amely a mai fotográfiára és a fiatalabb generáció útkeresésére oly jellemző.
A másik kiállított sorozat a „Constructions and Spaces”, építkezési helyszíneket dokumentáló, nagyformátumú fényképezőgéppel készült munka, melyből néhány képet már korábbról is ismerhetünk, ám itt a teljes, a franciaországi helyszínekkel kibővített sorozat látható.