Karácsony másnapján már mehetünk is a moziba a családdal, mert jön a Sonic 3!
Színes Város Strongbow Budapest néven új fesztivál indul a fővárosban. A 30 napos nyári, művészeti és zenei programsorozat idén először mutatkozik be. Augusztusban tucatnyi kültéri tűzfalat festenek meg hazai és külföldi képzőművészek, a festésekről pedig ismert magyar reklámfilmrendezők készítenek filmeket. Több mint 100 zenei program, kerekasztal-beszélgetések, és Budapest tematikájú slam események gazdagítják a programkínálatot július 30. és augusztus 31. augusztus 15. és szeptember 19. között.
A Színes Város ötlete 2008-ban született meg. Tűzfalakra ezelőtt szinte senki nem festett Magyarországon szervezett formában, nem reklámcéllal. A legális köztérszínesítés gondolata Victor Vasarely (Vásárhelyi Győző) 1983-ban megjelent Színes Város című könyvére épül, amelynek lényege, hogy a művészet vonuljon ki az utcára, a közterekre, és ne csak a galériákban találkozhassunk képzőművészeti alkotásokkal.
-A Színes Város által indított tűzfalfestési akciók remek példái a társadalmi innovációnak. Egy kisebb csoport kezdeményezésében és a graffitis szubkultúra keveredésével indult el- mondta el Finta Sándor, Budapest főépítésze-, majd szép lassan a szabályozó környezet is felfigyelt rá és támogatni kezdte a ma már városszerte látható, leginkább tűzfalakon megjelenő alkotásokat. Az első kezdeményezést egyébként pont a Fővárosi Önkormányzat hagyta jóvá és támogatta, majd ezt a példát követve több önkormányzat is követte a fővárost, pontosabban a Színes Város mozgalmat. Számos alkotó munkájának eredményeként mára 20.000 m2-nél is több, korábban szürke falat festettek meg művészek, amelyek új arcot adnak a városnak. Ez a fajta társadalmi innováció rámutat a civil-, a közszolgálati és a verseny szféra minta értékű együttműködésére, a közösség hatékony erejére, hiszen csak ebben az összefogásban vagyunk képesek hatékony és sikeres projekteket létrehozni, vagyis hatékony és sikeres várost teremteni- fejezte be a főváros főépítésze.
A tűzfalakra felkerülő alkotásokkal kapcsolatban Nádudvari Noémi esztéta, a fesztivál művészeti kurátora elmondta: - A résztvevő művészek szinte mindegyike vagy aktív urban alkotó, vagy graffitis gyökerekből táplálkozik, ezek hatásai megfigyelhetők munkásságukon. A felkért művészek közt találunk jó pár olyan alkotót is, akik már több neves külföldi projektben, fesztiválon bizonyíthatták tehetségüket, de itthon eddig kevés lehetőséget kaptak, noha stílusban, gondolkodásban, és egyediségben világszínvonalúak a munkáik.
A Magyar Turizmus Zrt. aktív részese Budapest, mint fiatalos, trendi turisztikai célpont promóciójának. A tűzfal-festés tökéletesen illeszkedik a társaság koncepciójához, mely szerint Budapest új arcát szeretnék megmutatni. A tűzfalra került kompozíció kiválasztását az is ösztönözte, hogy a hazai és a külföldi utazóknak egyaránt kommunikálják: érdemes a városból kimerészkedve felkeresni a Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régióba tartozó vízpartokat, kirándulóhelyeket, látnivalókat. – Az alkotás befejezésére nem véletlenül kértünk fel külföldi újságírókat – mondta el Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese. A külföldre irányuló kommunikáció egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszközét ugyanis a külföldi szakemberek számára szervezett magyarországi tanulmányutak jelentik. A Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt négy évben több mint tízezer külföldi média- és turisztikai szakembert látott vendégül tanulmányútjain. Ezek során nemcsak a hagyományos magyarországi nevezetességekre hívjuk fel a külföldi újságírók figyelmét, hanem az újszerű programokra, illetve látványosságokra is – folytatta Horváth Gergely. – Programjaiknak éppúgy részei a design-túrák, mint hazánk csúcsgasztronómiájának felfedezése, vagy a kortárs zenei programok, romkocsmák felkeresése.
A névadó Strongbow cider képviseletében Pálfalvi Márta kiemelte, hogy a Színes Város szemlélete nagyon közel áll a márkához, hiszen egyaránt aktivizálni, inspirálni szeretnék Budapest lakosait és megmutatni a város élhetőbb, szebb arcát. Az együttműködés ezért túlmutat az átlagos szponzorációs kereteken, és a Strongbow öt falat is elkészíttet, hogy azok témája valódi beszélgetéseket indítson el. A tűzfal-festmények témái: Budapest vagy más nagyváros (London, New York, Párizs), Buda vagy Pest, utcai művészet vagy kiállítás, nagyváros vagy természet, napfelkelte vagy naplemente.