Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Csernus Tibor gyűjteményes kiállítása Sanghajban.
A Kovács Gábor Művészeti Alapítvány és a Liu Haisu Art Museum több éves közös együttműködésének új állomása a sanghaji kortárs művészeti múzeum frissen átadott épületében 2017. augusztusában megrendezésre kerülő Csernus Tibor gyűjteményes kiállítás. A tárlat a magyar művész életművét olyan nemzetközi kontextusban mutatja be a kínai közönségnek, amely elsősorban Csernus fontos témáit és műfajait vizsgálva próbál képet adni a 20. századi magyar művészet egyik meghatározó festőjének munkásságáról.
Csernus Tibor egy kis magyar faluból, Kondorosból származik, de Párizsban találta meg a számára legmegfelelőbb szellemi kisugárzást a Bateau-Lavoir műteremházban, ahol egykor Picasso és Braque is dolgoztak, s amelynek fél kilométeres körzetében élt és festett Degas, Manet, Toulouse-Lautrec vagy éppen Van Gogh. És Csernus, aki a párizsi Montmartre-on lévő műtermének magányában is megmaradt magyar festőnek. Munkássága jól elkülöníthető, stilárisan egészen változatos periódusokra osztható, azonban e korszakok szervesen fejlődtek egymásból. Csernus Tibor hatalmas életműve a posztimpresszionizmust és francia avantgárdot ötvöző festészettől a szürnaturalizmuson, majd a hiperrealizmuson, később a neobarokk Caravaggio-parafrázisokon át az egészen szabad és áramló expresszív festészetig terjed.
Az örökösen kereső-kísérletező Csernus szenvedélyesen kutatta a festészet mesterségének lehetőségeit, a tradíció újraértelmezésének módszereit. A cél mindegyik esetben ugyanaz: újraalkotni a világot a festővásznon a lehető legnagyobb intenzitással. Hogy a kép olyan legyen, mint a világ, ha már a világ sohasem lehet olyan, mint a kép. A világ pedig hol félelmetes, hol ragyogó és derűs, de leggyakrabban a két oldal átjárja egymást. Ennek az átjárásnak a bemutatását – amely egyúttal a teljesség megmutatását is jelenti – nagyon kevesen vállalták fel. Mert, mintha egyszerre legalább két ember kellene ehhez: egy józanul reális, a világ tárgyi gazdagságára érzékeny művész és egy látomásos, rendkívüli képességekkel megáldott festő, aki e tárgyi gazdagságon keresztüllátva felvillanni engedi az ősképek fényét is. A két művész Csernus Tibor személyében egy és ugyanaz.