Planet Sushi: Az este ahol az olaszok megmentették a japánokat

Sorbaállás a bejáratnál. Hely van, de étel nincs. Torkos csütörtök a Planet Sushiban.

Minden a bejáratnál kezdődött. 8 órára foglaltunk asztalt, de azzal fogadtak minket, hogy elnézést még 5 percet kell várnunk, mert az előttünk lévő vendégek még csak most kérték ki a számlát. Majd 20 perc múlva végre az asztalunkhoz is fáradhattunk.

A városban már több helyen is működő Planet Sushi, Friday’s és Il Patio éttermek közül az üllői útit választottuk, mivel a többi étteremben már 2 héttel a torkos csütörtök előtt nem volt egy darab hely sem. Az üllői úti étteremben az olasz és japán étterem működik egy helyen. A hely hangulatán sokat ront az a képzavar, ahol az előtérben egy tetőcserepekkel fedett Toscán udvarnak álcázott térbe érkezünk, aztán minden átvezetés nélkül bejutunk a japán részlegbe.

A hideg-meleg váltás az előző vendégekkel azt eredményezte, hogy minket a romokban heverő asztal látványa fogadott. Hát erről nem éppen az elegáns, visszafogott Japán jutott egyből az eszembe.
Csak később vált világossá - kb. fél órával, hogy még mindig az italunkra vártunk - az, hogy az étteremben óriási a fejetlenség.

A barátságtalan kis szoba, ami egy korház fénykészletével, de nem sterilségével rendelkezett, olyan volt mintha egy kínai gyorsbüfébe ugrottunk volna be. Az étterem másik része barátságos, elegáns volt, úgyhogy azt hiszem ez lehetett a büntető szoba. Ezt még külön fűszerezte a káromkodó pincérek rohangálása, akik bár 5 percenkét elviharoztak, valahogy a mi asztalunkat mégse tudták megtalálni.

Végre megjelent az első felszolgáló, akitől az italok mellé kértünk egy használható étlapot, ugyanis a mi étlapunkon csak japán nevek szerepeltek - leírás nélkül – így a sushi és maki szavakon kívül - mivel nem vagyok japán - nem sokat értettem.
Fél óra múlva kisebb ráhatások után (reklamáció) megérkezett az italunkkal a pincér. Ekkor próbáltunk rendelni, de szuper pozíciónknál fogva elcsíptünk egy mondatot, miszerint sushit 1 óra múlva lehet csak kérni, mert annyira forró a rizs, hogy a szakácsok nem tudnak vele dolgozni. Az itt rendelhető szinte összes étel alapja a rizs…Szóval megkértük a második pincért, aki szintén nem volt a helyzet magaslatán, hogy hozzon egy étlapot az olasz étteremből, de csak akkor ha ott emberi időn belül hoznak valami ehetőt. Ekkor már egy órája vártunk.

A pizzákat viszonylag hamar kihozták. A tengeri gyümölcsös tészta, ami nemhogy fűszereket nem látott, de a tengeri gyümölcs is 4db rákocskából és 5db kagylóból állt. Gondolom arra számítottak, hogy ennyi idő után már a terítéket is megennénk, persze ha az is lett volna, mert a villát és a szalvétát is külön kellett kérni. Az hogy a toalettben nincs vécépapír az már csak hab volt a tortán. Így desszertet már nem is kértünk.

Felszolgálónk életrevalótlanságát bizonyítja, hogy a számla kikérése után, már nem igazán izgatta, vajon fizetve vagy fizetés nélkül távozunk-e. Így mivel becsületesek vagyunk, megkerestük és a kezébe nyomtuk a számlát. Eközben ő épp a felfordulást gondolom megelégelő, távozni készülő vendégektől kérdezte meg csípőre tett kézzel, hogy most mi a probléma…

Egy magára valamit adó étterem, még ha torkos csütörtök is van, akkor sem bánik így a vendégeivel, mert tudja ők, ha elégedettek akár nem kedvezményes áron is visszatérnek. Egy étterem, ha 10 fős vagy 40 fős, akkor is legyen felkészülve arra, hogy ha telt ház van képes legyen időben-kiszolgálni vagy akár csak kiszolgálni a vendégeket.

Persze egy olyan mondatot is sikerült elkapnunk, hogy sajnos nem tudtunk felkészülni a torkos csütörtökre…

Hát nem.

Hozzászólások (1)

  • anon
    vikusz

    Nemrég arra jártam.

    Nem tudom cikkünk hatására-e, amit kicsit nagyképűség lenne feltételezni de hízelgő gondolat, valószínűbb inkább a torkos csütörtökön nyújtott "alakításhoz" hasonló munkamorál miatt, de az Üllői úti Planet Sushit bezárták. Na ide se jövünk többet :)

    aug. 17, 2009