Kezdjük egy nem is olyan meghökkentő hírrel. A Mission: Impossible: A végső leszámolás végül csillagászati összegbe került, bár ez nem lehet újdonság, hiszen a széria minden darabja egyre drágábban készült. Iparági értesülések szerint ez a rész 400 millió dollárért öltött alakot, ami az egyik legnagyobb összeg, amit valaha is egy filmre költöttek. Ennél legutóbb csak a Star Wars: Az ébredő erő volt drágább, 446,6 millióba került.
Szokatlan produkcióval készül a Placcc Pécs Fesztiválra a holland Compagnie Dakar társulata. A színészek egy valódi pécsi család házában mutatják be az előadásukat, amit a nézők a kertben ülve nézhetnek meg.
Vajon milyen az, amikor az ember otthonát váratlanul idegenek lepik el? Egyre többen vannak és nem tudni, mi a szándékuk… Ráadásul a kert is ismeretlenekkel van tele, akik kukkolják az abszurd eseményeket. Dióhéjban így lehet összefoglalni az Élethelyzet című, kifinomult humorú színházi thrillert, amelyet május 28-29-én láthat a közönség a Placcc Pécs Fesztiválon valós díszletben, egy igazi család házában.
Mindenki életében vannak megkérdőjelezhetetlen bizonyosságok. Ha reggel felébredünk, a szoba pontosan úgy néz ki, mint ahogyan lefekvéskor hagytuk. A falak és az ajtók távol tartják az idegeneket, és az ember biztonságban érzi magát az otthonában. A házam a váram, ahol én vagyok az úr. De ez a biztonságérzet semmivé lesz, ha valaki betör a lakásunkba, az intim szféránkba. Ingoványossá válik mindaz, amit addig szilárdnak, megingathatatlannak gondoltunk. Csak az zakatol a fejünkben, hogy az idegen végre tűnjön már el, és álljon helyre a rend. De mi van akkor, ha a behatoló nem hajlandó elhagyni a lakást, hanem marad?
Ez a kiindulópontja az Élethelyzet című, rendkívül kifinomult és visszafogott, ugyanakkor humoros színházi thrillernek, amelyet május 28-29-én láthat a közönség a Placcc Pécs fesztiválon. Az abszurd történetet még hatásosabbá teszi, hogy a színészek valós „díszletben”, egy pécsi családi házban játszanak, amit a fesztivál idejére kölcsönadnak a holland művészeknek az ott élő magánszemélyek. A közönség pedig a hátsó kertből, az ablakon keresztül követheti nyomon, ahogyan a lakásba beszivárognak az idegenek. Így a nézők egyszerre lesznek kukkolók és behatolók a történetben. Az előadás nem szövegalapú, így idegen nyelv ismerete nélkül is élvezhető.
A nemzetközi hírű holland társulat, a Compagnie Dakar ezzel a produkcióval mutatkozik be Magyarországon, az Európa Kulturális Fővárosa programsorozatban. A társulat a korábbi munkáiban is az ismeretlennel és az idegennel szembeni gyanakvás problematikáját járta körül sajátos színházi eszközökkel. A Braakland (Pusztaság) című előadásukat a New York Times a 2009-es év tíz legjobb színházi produkciója közé sorolta. A társulatot 2001-ben Guido Kleene alapította és nevezte el a szülővárosáról, a szenegáli fővárosról, Dakarról. A rendező Hollandiában élő fehér férfiként tekint a fekete kontinensre, és Afrikához való viszonyát színháza inspiráló forrásának metaforájaként használja.
Az előadások május 28-án és 29-én 18.30 és 20.30-kor kezdődnek egy eső ellen védett pécsi kertes házban. Találkozó a kezdés előtt 30 perccel a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar (7624 Pécs, Damjanich u. 30.) előtt.