Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A tavalyi szünet után, 2011. május 28-án újra lesz Reklámzabálók Éjszakája, sőt a nagy érdeklődésre való tekintettel Reklámzabálók Délutánja is.
A hazánkban idén 10 éves rendezvénysorozat új és nagyobb befogadóképességű helyszínen, a Millenáris B csarnokában kerül megrendezésre. Kibővült tematikával, szórakoztató programokkal, két év reklámfilm anyagának bemutatásával, a social media minden eddiginél nagyobb szerepével, zöld-tudatos vezértémákkal, koncertekkel, stand-up comedyvel, a korábbi években megszokott party hangulattal, valamint a hagyományteremtő Sportzabálók Napja kísérő rendezvénnyel várják az érdeklődőket.
Zabálás-történelem
Az első Reklámzabálók Éjszakáját Jean-Marie Boursicot 1981-ben Párizsban mutatta be. A francia világpremier után a show világkörüli útra indult s 20 évvel a bemutatkozás után érkezett hazánkba, ahol immár 10. éve hódítja a reklámfaló közönséget.
A budapesti, közel 6 órás program az elmúlt évek reklámfilm-terméséből válogat, bemutatja a legújabb trendeket, a reklámvilág lüktetését, a legszórakoztatóbb és legkreatívabb reklámfilmeket.
A Reklámzabálók Éjszakája – Mexikótól kezdve Dubajon át egészen Japánig - jelenleg 50 ország 170 városában kerül megrendezésre, világszerte 12 millió résztvevővel. Magyarországon 2001 óta 15 teltházas rendezvényen van túl és eddig 90.000 látogató élvezte a vetítéseket és a fergeteges hangulatú partikat. A szervezők hisznek abban, hogy a reklám a kor lenyomata, s az üzleti funkció mellett művészeti szerepet is betölt, szórakoztat. Hisznek abban, hogy a reklámfilm presztízsének megóvása és emelése fontos dolog, közös ügye a reklámfilm megrendelőjének, készítőjének és nézőjének egyaránt.
Zabálás délután és este
A tavalyi kihagyás után több újdonsággal jelentkezik a hazánkban is közkedvelt rendezvénysorozat. Idén dupla adag reklámkatarzis várja a zabálókat, hiszen az éjszakai program mellett megrendezésre kerül a Reklámzabálók Délutánja is. A nappali program már délben megnyitja kapuit, míg az esti vetítés 20 órától hajnalig tart. A kétszer 6 órás vetítés során bemutatásra kerülnek az elmúlt két év reklámfilm termésének legjobb alkotásai: délután a tavalyi összeállítást, éjszaka pedig a világon eddig sehol sem látott 2011-es filmanyagot vetítik majd!
A programot a már megszokott szórakoztató és látványos show-elemek és promóciók kísérik. Fellép többek között a Honeybeast, a Kerekes Band és a Kesh, játszani fog a Rádió1 kedvelt DJ-je Dévényi Dani, lesz Dumaszínház, valamint számtalan szórakozási lehetőség és díjátadó.
Délután, nemzetközileg is példamutató újításként, néhány szakmai előadással színesül a program. Sas István, a reklámzabálók régi nagy kedvence, a műfaj sok-sok éves hagyományait elemezve igyekszik bizonyítani, hogy a közönség és az internetes közösség milyen elemi erővel tehet tönkre, vagy emelhet a magasba egy-egy kampányt. Pap-Váry Árpád, a téma legavatottabb ismerője pedig egy vadonatúj, elképesztően érdekes összeállítás segítségével mutatja meg a product placement, vagyis a termékelhelyezés legötletesebb megjelenéseit a reklám világában.
A hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő kultrendezvény idei mottója a „Kapcsolj pozitívra!”, amely az új reklámzabáló generáció minden eddiginél pozitívabb viszonyulását mutatja a színvonalas, ígényes, kreatív reklámokkal és a minőséggel szemben. A rendezvény egyben azt üzeni: a nemcsak a reklámellenesség, de a reklám „lájkolás” is létezik. Ami abban is segíthet, hogy a gazdaságilag nehéz időkben is ki lehet kapcsolódni, lehet jól érezni magunkat, és önfeledten szórakozni a reklámvilág sziporkázó szellemességein!
Idén a szervezők minden eddiginél szélesebb körű kedvezményes jegyakciókkal kedveskednek a reklámínyenceknek: a diákok a Meex-en és a Frissdiplomás.hu oldalon keresztül juthatnak kedvezményes belépőkhöz, a közösségi médiavásárlói partner pedig a Bónuszbrigád. A rendezvény Facebook rajongói oldalán pedig folyamatosan belépőkért játszhatnak az érdeklődők.
Nem csak diákoknak és pályakezdőknek szól a Frissdiplomás.hu által szervezett grADvillage karrier sarok, ahol az önéletrajz tanácsadás mellett hasznos szemináriumok, taláros fotózás, video-CV készítés és játékos feladatok várnak mindenkire.
Fenntartható zabálás
Tudatos zabálás: A rendezvény nagy figyelmet fordít a tudatos fogyasztás eszméjére, hiszen a reklámzabálás mellett felhívja a figyelmet arra is, hogy ne kajáljunk be bármit. Ez mindannyiunk közös érdeke. A szervezők elhatározása az, hogy megmutassa a legújabb trendeket, kiemelve az értéket képviselő alkotásokat.
Környezetvédő zabálás: Az idei rendezvény központi vezértémája a tudatos fogyasztás mellett a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés. Erre az alkalomra készített nemzetközi tematikus filmösszeállítás, környezettudatossághoz köthető programelemek, felhívások, fellépők és együttműködő partnerek színesítik a programok. Ezen a területen a rendezvény egyik fővédnöke a WWF. A világ egyik legnagyobb természetvédelmi szervezetének hazai csapatával is találkozhatnak majd az eseményen az érdeklődők. Az eladott jegyek árából 2,5 % pedig a WWF természetvédelmi tevékenységét támogatja.
Egészséges zabálás
„A reklámok célja nem csak az eladás ösztönzés és a szórakoztatás. Tanítaniuk is kell, felhívni a figyelmünket a társadalmilag fontos üzenetekre. Az erejét arra kell használnia, hogy oda figyeljünk a környezetünkre és az egészségünkre. Így tudunk tudatosan élni.” – nyilatkozta Borsos Sándor főszervező. Éppen ezért a nagy reklámhabzsolás mellett a szervezők odafigyelnek az egészségünkre is. A Reklámzabálók idén először jelentkezik a Sportzabálók Napja nevű kísérőrendezvénnyel, amely szintén május 28-án kerül megrendezésre a NEFMI Sportállamtitkárságának támogatásával.
Az idén debütáló – ingyenes! - rendezvényt a szervezők azzal a szándékkal hívták életre, hogy megismerkedtessék a közönséget a sportolás számos formájával, az egészséges életmód és a sportolás hasznosságával. Az egész napon át tartó programsorozat a Marczibányi Sportcentrumban mozgatja meg a közönséget mind fizikailag, mind szellemileg. A szervezők célja a mozogni vágyó gyerekek és felnőttek, valamint a Reklámzabálók egész napos vetítésein résztvevő közönség megnyerése egy igencsak aktív, sőt interaktív sportnapra.
A programok között szerepel zumba-, versenytánc-, capoeira-, salsa’fit animáció-, extrém sport, freestyle foci és sok más bemutató. A kora délutáni órákban Katus Attila sportaerobik sportágban hatszoros világ-, kétszeres Európa bajnok, Világjátékok győztes tart bemutatót és mozgatja meg a közönséget. Azoknak, akik kihívásra vágynak és szeretnék felkészültségüket bizonyítani, számos versenyzési lehetőséget biztosítanak, megméretethetik magukat asztaliteniszben, teniszben és kispályás labdarúgásban. Természetesen a szellemi sportágak sem maradhatnak ki, a szellemi sport zónában Sakkovi és Sakksuli nyílt edzés lesz, valamint rapid sakkverseny.
Az érdeklődők neves sportszakemberek és neves sportolók előadásait hallgathatják meg a sport jövőjéről, a fogyatékos sport helyzetéről, valamint a sport és a reklám kapcsolatáról.
A Sportzabálók Napján egészségügyi szűrővizsgálatokat is rendeznek a program teljes időtartama alatt. Egészségponton több mint 40 féle szűrőprogrammal és életmód tanácsadással várják az érdeklődőket.
Este 8 órától, kipihenve a nap fáradalmait, a Bajnokok Ligája döntőjére koncentrálnak a szervezők. Nagy kivetítőn követhetjük az év egyik legnagyobb sporteseményét és szurkolhatunk kedvenceinknek. Neves sportriporterek és szakértők elemezik az ott látottakat, a mérkőzés előtt és után pedig a színpadon látványos műsor várja a sportbarátokat.
Bővebb információ: www.facebook.com/reklamzabalok