Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
A KREA Kortárs Művészeti Iskola végzős tervezőgrafika, tervezőoperátor, enteriőrtervező, stylist és fotó szakos hallgatóinak diploma kiállítása június 10-én nyitotta meg kapuit a Gozsdu udvar kiállítótermében. A verniszázson a különleges hangulatú térben kiemelt szerepet kapott az egyedi látványvilágú catering, melynek kivitelezésében a KREA hallgatói segítettek. A nagy érdeklődésre való tekintettel a kiállítás meghosszabbított nyitvatartással 2011. június 19-ig megtekinthető.
A KREA iskola az idei tanév utolsó, de mégis legfontosabb megmozdulását, a diplomázó hallgatók kiállítását ünnepelte múlt pénteken a meghívott vendégekkel a Gozsdu egyik használaton kívüli pincehelységében. A vakolatlan téglafalak, a csupasz beton tartóoszlopok, a kezeletlen aljzat, a fedetlen vezetékek tökéletes kontrasztot alkottak a melegséget, otthonosságot árasztó catering styling-gal. Az egyedi tervezésű kínálótálak, a gipsz tálalóedények, a fa evőeszközök, a díszített üvegballonok, a fatörzsből metszett vágódeszkák, az egyedi vendégtálcák és a díszítő elemek mind a hallgatók kreativitását dícsérik.
Az enteriőrtervező szakos hallgatók irányítása és a koncepció megalkotása Matisz Aliz enteriőr-stylisthoz fűződik, aki magazinok fotózására, magán megrendelésekre és projektekre tervez belső tereket, emellett a KREA egyik oktatója és alapítója. A művészeti vezető megnyitó beszédében elmondta, hogy a koncepció szerint a terítéket az alapvető, és rusztikus hangulatvilágú élelmiszerekkel összhangban kívánták létrehozni. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy a catering tervezés legmeghatározóbb momentuma a tervezők közös részvétele az alkotás élményében. A karakteres, kézzel készített evő- és tálalóeszközök részben újrahasznosított tárgyakból készültek (üvegek, zöldséges ládák), a kellékeket jellemzően szabályzott és formában rétegzett felület díszítette (pl.gipsztálak, vendégtányérok, sajt és húsállványok), valamint több helyen is megjelent a csipkemotívum (vendégtányérok, vizes kancsók). Matisz Aliz irányítása alatt “több érzelmet a tárgyakba” jeligével őszinte termékek kerültek az asztalra a fortélyos szépség rejtett humorával.