Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Bölecz Lilla és Nyári Eszter a KREA Kortárs Művészeti Iskola harmadéves tervezőgrafikus hallgatói. A lányok már többször lehetőséget kaptak, hogy munkáikat az iskolai kiállítások keretében prezentálják, de a nagyközönség előtt ez alkalommal mutatkoznak be először önállóan.
A Szimpla Kert éttermi szintjén látható alkotások egy része személyes jellegű, másrészt iskolai vizsgafeladat. Többségében figurális grafikák, de kiállításra kerül több olyan kreatív csomagolásterv is, amelyet kézi rajzok díszítenek. A kiállítás címe az alkotók közös munkájára utal; „dual”, mint kettős, és „duel”, mint párbaj, hiszen a bemutatott anyagok között lesznek ugyanannak a feladatnak a különböző megoldásai is.
©DUÆL: Bölecz Lilla & Nyári Eszter
A kiállítást Kocsis Nagy Noémi művészettörténész nyitja meg, aki egyben a KREA iskola oktatója. Saját blogján így írt a tanítványairól.
Nyári Eszterről:
„Ha nem ismernénk Nyári Eszter nagyszerű anatómiai rajzait és katalógusterveit, prospektusait, csomagolásterveit el sem hinnénk, hogy milyen jól tud rajzolni. No nem, mintha nem lenne kellőképpen tehetséges, de egyes színes emberrajzait elnézve, amin tudatosan torzított fejeket rajzol, úgy érezzük, mintha egy autodidakta művész ragadott volna ceruzát, hogy aztán kellőképpen és kellemesen csalódjunk, amikor Eszter más műveivel találkozunk, hogy végre összeálljon a fejünkben a kép.”
Bölecz Lilláról:
„Ami engem Lilla rajzaiban megfogott, aki egyébként a tanítványom, az egyrészt a rajzokból áradó líraiság, szépség, kifinomultság, szomorúság és álomszerűség. (…) Lilla tussal rajzolja meg álmai szörnyalakjait és ha kell, photoshoppal kiszínezi őket, de a kiindulási alap mindig a kézi rajz, ami igen örvendetes számomra akkor, amikor lépten-nyomon rajzolni nem tudó, vagy nem is akaró álművészek árasztják el a szakmát.”