Egy jól összerakott, kicsit középszerű, bár helyenként vicces horrorfilm. Tinédzserek a főszereplők, azon belül is a lány aki most érkezett az apjával a vidéki kisvárosba, ahol még térerő sincs rendesen. Van egy furcsa szomszédfiú, és van a helyi vagány csávó, aki nem bírja a furcsa szomszéd fiút. Oké, az első klisék már a helyükön, nézzük hogyan tovább.
A Faur Zsófi Galéria és a Panel közös kiállítása februárban az állatok köré szerveződött. A művészet történetével egyidősek az állatokat ábrázoló alkotások és az évszázadok folyamán egyre összetettebb jelentéssel ruházták fel őket, a kortárs művészetben is állandó téma.
A kiállításon szereplő művek mindegyike valamilyen módon az állatokhoz kapcsolódik: akár konkrétan, akár egy-egy tulajdonság vagy szokás vizsgálatával átvitt értelemben. Az ember és az állat kapcsolatának többrétű megjelenítése mellett az állat mint forma, illetve ábrázolásának eltérő léptéke számtalan értelmezési lehetőséget vet fel. A kiállításon 11 alkotó különböző megközelítését láthatjuk a témára.
Majoros Áron szobraiban az állati forma válik az ábrázolás tárgyává, míg El-Hassan Róza festményén az állatokhoz társított tulajdonságok vegyülnek moralizáló tartalommal. Hámori Anett nagyméretű tekercsére a malac módjára hizlalt mauritániai asszonyok képe került. Babinszky Csilla finom rajzai óriásivá nagyítják a kis törékeny állatokat. Rizmayer Péter-Hugyecsek Balázs kirakatban látható installációja egy bogár kalandjait mutatják be.
A válogatásban két egészen fiatal alkotó is szerepel, akik tavaly végeztek: Szamarasz Daphné videóján egy kakas szerelmét követhetjük végig egészen az utolsó vacsoráig. Bognár Benedek Szép új világ fotósorozatán a mesterséges emberi környezet és természeti lét összeférhetetlenségének ambivalens kapcsolata kerül középpontba.
A kiállítással egy időben a galéria múzeumpedagógiai programsorozatát is elindít, amiről bővebb információt olvashatnak galéria honlapján: http://www.galeriafaur.hu/ .