Régi hagyomány, hogy a Jurassic Park (World)-filmek történései valamilyen trópusi szigeten játszódnak, ami logikai és dramaturgia szempontból is indokolható. A feltámasztott dinókat mindig emberektől távol, érintetlen természeti környezetben tartják, afféle jól védett szafariparkokban.
![](https://cseppek.hu/files/images/a_fiu_3.jpg)
E heti vetítések: A fiú (belga, Jean-Pierre és Luc Dardenne, 2002, 100’). A kétszeres cannes-i Arany Pálma-díjas Dardenne fivérek - saját bevallásuk szerint is – egyértelműen Robert Bresson szellemi és művészi nyomvonalán haladnak.
Ebben a hallatlanul feszes tempójú és lebilincselően izgalmas filmjükben (is) kényes témát járnak körül: önbíráskodás vagy megbocsátás a múltban elszenvedett tragikus és helyrehozhatatlan sérelemért...?
(francia nyelven, magyar felirattal) ((Bresson nyomában))
Időpont:12. 03. kedd 19:00
Komisszár (orosz, Alekszandr Aszkoldov, 1967/1988, 107’)
A szovjet újhullám legmostohább sorsú rendezőjének első és mindmáig egyetlen(?) alkotása, melyet csak 20 évvel később mertek bemutatni – akkor rögvest Arany Medvét ért Berlinben...
A polgárháború idején a vörös megszállók a terhes(!) komisszárnőt egy népes ukrajnai zsidó családnál helyezik el, hogy viszonylag zavartalanul szülhessen majd...
(szinkronizált)
Időpont: 12. 04. szerda 19:00
Megszállottság (olasz, Luchino Visconti, 1942, 139’)
Visconti első művének alapjául James M. Cain A postás mindig kétszer csenget c. bestsellere szolgált. A filmet máig a neorealizmus nyitányaként (mások „csupán” legfontosabb előzményeként) tartják számon.
Talán soha nem készült erőteljesebb alkotás az érzéki szenvedély és az ennek útjában álló (kis)polgári életforma összeütközéséről, a szerelem és a bűn irracionális összefonódásáról...
(olasz nyelven, magyar felirattal) ((Itáliai anzix))
A filmek előtt bevezetőt mond, a végén a beszélgetést vezeti: Reményi Róbert filmesztéta.
Időpont: 12. 05. csütörtök 19:00