Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
A Design Terminál minden eddiginél szélesebb körű hazai és nemzetközi összefogás mellett rendezi meg a régió legrangosabb divateseményét, a Central European Fashion Days-t október 3-5. között a Városligeti Műjégpályán. A rendezvény kiemelt programja a Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázat döntője, ahol kiderül: 2014-ben ki lesz a régió legjobb divattervezője. A Design Terminál a teljes jegybevétellel a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segíti.
A Central European Fashion Days-t (CEFD) idén második alkalommal rendezi meg a Design Terminál október első hetében. A rendezvény szakmai stábjához idén csatlakozik a Toni & Guy Fashion Week Budapest csapata is, az összefogás célja hogy a magyar és a közép-európai régió tervezői közösen, egy nemzetközi platformon mutassák be legújabb kollekciójukat.
Nemzetközi szinten az eseményt a divatvilág egyik legmeghatározóbb piaci szereplője - többek között a New York- és a Berlin Fashion Week-ért is felelős - IMG Fashion támogatja, ezáltal emelve annak a szakmai színvonalát. Így idén a CEFD bekerül a legnagyobb nemzetközi divathetek naptárába.
A szakmai összefogás mellett több hazai nagyvállalat is támogatja a magyar kreatívipar fejlesztéséért felelős állami intézmény, a Design Terminál kezdeményezését. A rendezvény mellé áll a tavalyi évhez hasonlóan a Heineken Hungária Zrt., de új partnerként a nemzetközi divathetek állandó szponzora, a Mercedes-Benz Hungária Zrt., és a Vodafone is hozzájárul az esemény sikeréhez.
„A nagyszabású összefogás eredményeképpen megvalósuló Central European Fashion Days egy újabb lépés annak irányába, hogy Budapest a régió kulturális központjává váljon. Nagyon örülünk a kezdeményezésnek és szívesen támogatjuk a rendezvényt, hiszen széles érdeklődő réteget vonz a környező országokból.” – mondta el a sajtótájékoztatón Horváth Gergely, a CEFD kiemelt partnerének, a Magyar Turizmus Zrt-nek vezérigazgató-helyettese.
Az immár háromnaposra bővült esemény magában foglalja az elmúlt években hagyománynak számító Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázat döntőjét is, ahol idén először a magyarok mellett a visegrádi országok (Csehország, Lengyelország és Szlovákia) legtehetségesebb divattervezői is bemutatkozhatnak. A döntőn összesen 19 pályamű közül választja ki a zsűri a legjobb ruházati és a legjobb kiegészítő tervezőt, a legtehetségesebb hazai versenyző pedig a Design Terminál különdíját viheti haza. Négy országból összesen több mint 30 tervező képviselteti magát a kifutón és a rendezvényt kísérő pop-up üzletekben a több ezer fős nemzetközi közönség előtt. A bemutatók mellett számos kiegészítő program várja a látogatókat: szakmai konferencia, Smart Fashion kiállítás, valamint exkluzív buyer showroom is része a Central European Fashion Days programsorozatának.
A korábbi évekhez hasonlóan a Design Terminál most is nagyszabású jótékonysági akcióval köti össze az eseményt: a CEFD teljes jegybevétele az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segíti.
„Az Ökumenikus Segélyszervezet és a Design Terminál stratégiai együttműködésének fő célja, hogy a Design Terminál körül egyre növekvő közösség mindennapjaiban és ünnepeiben egyaránt jelen legyen az aktív társadalmi szolidaritás. Nagy örömünkre szolgál, hogy ennek szellemében idén már második alkalommal lehetünk partnerek abban, hogy a CEFD jegybevétele gyermekfejlesztési és munkaerő-piaci programjaink támogatásán keresztül nehéz helyzetű családok társadalmi felzárkózásához járuljon hozzá." – emelte ki Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója.
Az idei év újdonsága, hogy a nagyszabású divateseményre a Design Hét Budapest nyitóhétvégéjén kerül sor. A CEFD társrendezvénye a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál.