2018. július 18. - szerda

Rekordforgalmat ért el a 20 éve a magyar piacon jelen lévő Praktiker

Kinyomtatom...
20 éves születésnap

Minden várakozást felülmúlóan növelte árbevételét a Praktiker 2017-ben.

A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc a 2016-os évhez képest 20 százalékkal több, összesen nettó 47,8 milliárd forintos forgalmat realizált, ezzel 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon. 20 százalékkal, több mint nettó 8,6 milliárd forinttal növelte árbevételét 2016-hoz képest a Praktiker a tavalyi üzleti évben, így rekordforgalmat, nettó 47,8 milliárd forintot realizált.  A vállalat folytatja a 2016-os tulajdonosváltás óta elért sikeres gazdálkodását. Az idén 20 éves, 20 üzletegységből álló hálózat 30,9 százalékról 33,1 százalékra emelte piaci részesedését a nettó 135 milliárd forintosra becsült magyar barkácspiacon.

A Praktiker elemzései szerint a rekordforgalom nem csak az átlagvásárlási érték növekedésének köszönhető, hanem jelentős mértékben sikerült az új vásárlók számát is növelni. Emellett a továbbra is emelkedő ingatlanvásárlási és -felújítási kedv szintén nagyban hozzájárult a sikerekhez. A Praktiker tavaly megkezdte áruházai modernizációját – elsőként a kisáruházakkal: új arculattal, egységesen átépített polcrendszerrel és kihelyezési struktúrákkal várják a vásárlókat. Az új koncepcióval azt szeretné az áruházlánc sugallni, hogy a Praktiker már nem csak egy barkácsáruház, ahol a lakás, ház, nyaraló körüli teendőkhöz vásárolhatnak kellékeket az emberek, hanem minden áruház egy kreatív lakberendezési központ, ahol az ötletektől a megoldásokig számos termék elérhető, akár házhoz is szállítható. Az új stratégiának megfelelően látványosan megújultak az áruházi kihelyezések, hogy a Praktiker még több ötletet, inspirációt is adjon az otthonszépítéshez, a dekorációhoz, a lakberendezéshez vagy a kertészkedéshez.

A következő 20 évben tovább folytatjuk az expanziót és újabb áruházakat tervezünk nyitni Magyarországon, ehhez keressük a potenciális helyszíneket. 2018-ban is további 10 százalék feletti növekedést várunk. Meggyőződésem, hogy a szortimentben is változások lesznek: az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek. Az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik: tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója. 

A Praktiker webshopjának a teljes árbevételéhez viszonyított forgalmi aránya dinamikusan növekszik évek óta: míg 2014-ben még 1,4 százalék volt a részesedés, 2017-ben már mintegy 6 százalék úgy, hogy az offline forgalom is nagyarányú növekedést könyvelhetett el. A fejlesztések kapcsán a hangsúly a vevőélmény színvonalának növelésén van. A legnépszerűbb árucikk jelenleg a webshopon – többek között – a csempe, járólap, az ezekhez kapcsolódó kemikáliák, valamint a bútorok (kül- és beltéri, kis- és nagybútorok egyaránt), a szaniter kerámiák, a fürdőszoba bútorok, a fürdőszoba berendezések (zuhanyfülkék, paravánok stb.), illetve az ajtók és ablakok. Szezontól függően pedig slágerterméknek számítanak a kályhák, a fűtőberendezések, a klímák, a medencék, illetve a kerti motoros gépek.

Márton Katalin, HR vezető a szektorban tapasztalható munkaerőhiányról szólva kifejtette: a versenyképes alapbéremelésnek, valamint a motiváló és megtartó funkciót egyaránt betöltő bónuszrendszerének köszönhetően a Praktikert kevésbé érintette az szinte összes iparágban megjelenő negatív tendencia. – A munkaerőhiányból eredő HR kihívásokat nem problémaként, hanem megoldandó feladatként definiáljuk, így, ezzel a lendülettel a munkaerőpiaci jelenlétünket is sikeresen tudtuk hasznosítani. Szívügyünk a PraktikerPRO talent programunk, amelyben a tehetséges kollégákat motiváljuk. Emellett intenzív szakmai kapcsolatot alakítottunk ki a szakképző intézményekkel, és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara karrier aktivitásaiban is egyre többször veszünk részt. Hiszünk a duális képzés nyújtotta sokrétű előnyökben, így ezt a típusú együttműködésünket is kiterjesztjük a jövőben – tette hozzá Márton Katalin.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezer féle árucikk elérhető.

Még nem értékelted

Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

plakát

Tom Cruise és Penélope Cruz zseniális thrillerével folytatódik a Paramount Nyári Mozi.

plakát

2018. július 17-18. Balatonfüred, Kisfaludy Galéria.

Spirit of Astana

Ethno funkra és a csángó boogie-ra táncolt a tömeg az elmúlt hétvégén Kazahsztán fővárosában.