A Marvel-univerzum egyik legösszetettebb antihőse ismét színre lép. Tom Hardy újra Eddie Brock bőrébe bújt, egyesítve erejét a minden szabályt felrúgó szimbiótával, Venommal. A széria harmadik része, a Venom – Az utolsó menet című film nem csupán a trilógia záróakkordja, hanem a duó legérzelmesebb és legakciódúsabb kalandja is.
Szeptember 22-ig látogatható a Kiscelli Múzeumban Barta Lajos Túlélési Stratégiák című kiállítása.
Szeptember 1-én, vasárnap délelőtt 11 órakor Winkler Nóra és Topor Tünde tart tárlatvezetést. Modern, változatos és érzéki életművet mutatnak be, és azt is, a Túlélési stratégiák miért olyan találó cím.
A kiállítás nem kizárólag művészettörténeti szempontból vizsgálja Barta Lajos pályáját, hanem a hidegháború történeti–politikai kontextusában mutatja be a művész lehetséges túlélési stratégiáit: az autonómia megtartásának igényét, a kultúrpolitika szempontjainak való megfelelés nyomasztó kényszerét, a belső, majd a külföldi emigráció és az idegen közegbe való integráció összes stációját.
Barta Lajos kiállítása folytatása annak az ötödik éve tartó kutatómunkának, melynek során a Kiscelli Múzeum – Fővárosi Képtár gyűjteményében őrzött anyagokból kiindulva egyes tárgyakon vagy műcsoportokon, azokhoz kötődő történeteken keresztül a hatalom és művészet bonyolult viszonyának kérdését elemezzük és mutatjuk be.
A fotón: Barta Lajos: Hullám, 1959, műkő - Áthelyezve 1973 körül a pécsi Modern Magyar Képtár elé (archív fotó)