A CBA és a SPAR Magyarország nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította.

A védjegyhasználó gyártócégek szavazatai alapján holtversenyben a CBA és az SPAR Magyarország nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en adott át Erdős Norbert, az Agrárminisztérium államtitkára.

Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználók szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. Az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Versenyen a gyártók értékelése alapján a CBA Kereskedelmi Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. végzett az első helyen azonos pontszámmal, így mindketten elnyerték a nívódíjat. Az elismerést Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója, illetve Noszlopy Zoltán, a CBA beszerzési igazgatója vette át Erdős Norberttől, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkárától.

A Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnökségével folyó verseny ezüstérmese az Auchan Magyarország Kft., bronzérmese pedig a METRO Kereskedelmi Kft. lett. A kiemelkedő promóciós együttműködésért a Reál Hungária Élelmiszer Kft. különdíjat kapott.

Benedek Eszter, a 15 éve alakult Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a díjátadón elmondta: ma már több mint 190 cég 4500 terméke viseli a Magyar Termék védjegyeket, amelyek másfél évtized alatt a legismertebb eredettanúsító jelölésekké váltak Magyarországon. Az áruházlánci együttműködések azt mutatják, hogy a kereskedelmi hálózatok is egyre aktívabban kapcsolódnak be a hazai termékek népszerűsítésébe. Az ő tevékenységük ismeri el az idén negyedik alkalommal odaítélt Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amely egy minden tekintetben rendhagyó év munkáját díjazza, hiszen 2020 nem várt nehézségek elé állította a kereskedőket és a gyártókat. A járványidőszak megmutatta, hogy a magyarországi kereskedők és gyártók le tudták győzni a váratlan problémákat, és képesek voltak biztosítani a lakosság ellátását.

A díjátadón Erdős Norbert kiemelte: a kormányzat döntése alapján a mezőgazdaság és az élelmiszeripar a magyar gazdaság stratégiai ágazatává vált, amelynek fejlesztésére történelmi lehetőség nyílik a most induló támogatási ciklusban. A 2021-2027-es ciklusban az élelmiszeripar támogatása egy helyen, összehangoltan történik. A legfőbb forrás a Vidékfejlesztési Program, melyből 750 milliárd forint áll rendelkezésre az ágazat számára ebben az időszakban. Az államtitkár arról is beszélt, hogy jelentős az érdeklődés az élelmiszeripari üzemek fejlesztésére vonatkozó, már megjelent, 50 milliárd forintos keretösszegű fejlesztési lehetőség iránt, valamint kiemelt népszerűségnek örvend az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztésére szóló, több mint egy hónapja pályázható felhívás is, amelynek keretösszege 200 milliárd forint.

- Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy immár negyedik alkalommal a Business Days konferencia adhat otthont a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj átadásának – mondta Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin ügyvezető-főszerkesztője, a Business Days konferencia főszervezője. A közel 800 fős, az idén 15. alkalommal megrendezett esemény minden év szeptember végén találkozóra hívja a beszállítókat, a kereskedelem képviselőit és a gasztró partnereket, hogy együtt vitassák meg az FMCG-piac legfontosabb aktualitásait. A programnak már hagyományos része a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj átadása, és állandó helye van a magyar cégek kerekasztalainak is.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjról

A több mint 190 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, az ő szavazataikat egészítették ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai munkacsoport voksai. A Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta. Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes áruk forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekkel megvalósított promóciók sikeressége. Ezen felül külön pontozták az üzletláncok Magyar Termék védjegyesek árukat népszerűsítő tevékenységét bemutató anyagait.