Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Az amerikai disztribútor az eddigi legmegfizethetőbb modellt vezette be a piacra.
TuneCore egy globális platform, amely független zenészeknek segít zenejük disztribúciójában, zenekiadásban, adminisztrációban, és promócióban. A szolgáltatás lehetővé teszi a zenekaroknak, menedzserek, és kiadóknak, hogy zenéjük olyan felületekre kerüljenek fel, mint a Spotify, a Deezer, az Apple és további több, mint 150 zeneáruház. A TuneCore a francia Believe disztribúciós vállalat része, központja New Yorkban van, de 5 kontinensen rendelkeznek irodákkal.
Június 7-én a magánkiadást előnyben részesítő előadók körében piacvezető független disztribútor, 16 éves fennállásának legnagyobb bejelentését tette az új, korlátlan megjelenési csomagokkal. „Az elmúlt évben egy közvetlen párbeszéd alakult ki köztünk és az előadóink között, ahol arra voltunk kíváncsiak, hogy, hogyan tudnánk szolgáltatásinkat tovább fejleszteni számukra, hiszen a zenészek igényeit tartjuk mindig szem előtt. A legszembetűnőbb eredmény az volt, hogy az előadók szeretnék, ha egy fix, éves díjért cserébe, korlátlanul tudnának zenéket kiadni, így kevesebbet fizetve tudnak többet keresni” – mondta Andreea Gleeson, TuneCore vezérigazgatója, aki a nagy bejelentést tette.
Annak idején a TuneCore volt az első a piacon, aki olyan disztribúciós modellt biztosított, ahol a független előadó egy garantált összegért cserébe tudta feltölteni dalait a streaming felületekre. Mára teljesen eltolódtak a különböző megjelenési stratégiák és szembe az évente megjelenő egy lemezzel, sokkal jellemzőbb, hogy több single-t adnak ki a zenekarok, ezzel fenntartva a hallgatóik érdeklődését.
„Örülök az új árazási rendszernek, hiszen a feltörekvő előadók számára a legjobb kondíciókat teremti meg a karrier fejlesztésük szempontjából, valamint így nagyobb eséllyel tudnak több emberhez is eljutni. Az új program több szabadságot ad az előadóknak kísérletezni különböző megjelenési stratégiákkal, bármilyen fázisban is van életpályájuk” - mondta Viktoria Siniavskaia, a Believe kelet-európiai, közel-keleti és afrikai régiós vezetője. „A TuneCore a friss csomaggal egészen új ajtókat nyitott meg, az ár érzékeny kis előadóktól a fejlettebb kiadókig bezárólag mindenki számára megfelelő megoldás” – egészítette ki Ivan Ivanov a TuneCore régiós vezetője.