December 3-án veszi kezdetét a Budapest Debut Film Forum (BDFF). A négynapos eseménysorozat célja, hogy az elsőfilmes rendezők és producerek bemutathassák projektjeiket, és tapasztalatokat cserélhessenek az európai, elsősorban a visegrádi régióból érkező kollégáikkal. A BDFF helyszíne a JCC Budapest – Bálint Ház lesz.
A könyv 24 országban jelenik meg – igazi bestseller, olvashatjuk a könyvborítón.
Mi lehet a sikerének a titka? Valószínűleg a témája – bár helyesebb, ha többes számot használok – témái és a stílusa.
Mi van akkor, ha rádöbbenünk, hogy gyermekünk, a kedves, csupaszív gyerek képtelen olyasmit csinálni, ami nem érdekeli, magyarul nem tanul és megbukik, kibukik az iskolából? Mi van akkor, ha már szinte mindent megpróbáltunk: együtt-tanulást, új iskolát, lelkére- beszélést, s minden-minden erőfeszítésünk kudarcba fulladt.
Mi van akkor, ha érezzük, hogy egyszerűen ott fog hagyni, be fogja maga után vágni az ajtót, ha még tovább erőlködünk.
Mi van? Őrlődik a szülő, és ki kell találni valamit.
David Gilmour kitalált valamit kamaszfia megtartására: nem kell iskolába járni, nem kell dolgozni, nem szólok bele meddig alszol – de nincs drog és minden héten megnézel 3 filmet velem, mondta a fiának.
David Gilmour azt adta, amit tudott: íróként, filmkritikusként és tévés személyiségként megismertette fiával az általa ismert filmeket. Filmek, amelyek korszakokat jeleznek vagy határkövek vagy valamiért említésre méltóak: hol a szereplők, hol a rendezők, hol technikai megoldások és egyebek miatt. És teltek a napok és peregtek a filmek – miközben Gilmournak se volt fenékig tejföl az élete, kifutott alóla a munka, anyagi problémák - s eközben fia az első szerelmek és csalódások, az önmaga keresése közben azért csak kokainhoz nyúl és...
.... kiegyenesednek a dolgok. Bár naivitás azt hinni, hogy ezentúl minden oké, de ez a csata megnyerve, s most ez a lényeg!
A könyv végén van a „Köszönetnyilvánítás” – ha eddig nem volt világos, hát most egyértelművé válik: a család, a barátok és a közösségek megtartó ereje segítheti ki az embert a bajból. Ez a lényege.
Hogy hogyan? Ez a neheze, mert mindenkinek saját magának kell ezt „kitalálni”.
Nem a „konkrét módszer” miatt érdemes elolvasni a könyvet, ha kamaszgyerekünk és ezzel a magunk problémáira keressük a választ – hisz nemcsak filmkritikusnak lehet „iskolába járni nem akaró gyereke” - hanem az „általános módszer” miatt: elfogadni a számunkra felfoghatatlant, nem harcolni ellene, hanem érte, a gyerekért és magunkért is.
David Gilmour: Filmklub, 2010
Athenaeum kiadó, ISBN: 9789632930381