Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Ezúttal is az a cél – ahogy első alkalommal 2020-ban a pandémia ideje alatt –, hogy a hazai gyártók helyzetén javítsanak.
A gazdasági körülmény ugyanis mára talán még összetettebbé vált. Az akció támogatására a Naszálytej Zrt. egy új, a kampány üzenetét hordozó termékcsomagolással jelent meg az Auchan áruházak polcain. Ezen felül a Magyar Termék az idei évre azt tűzte ki célul, hogy a gyártóik összforgalma a tavalyi 2650 milliárd forint után megközelítse, akár el is érje a 3000 milliárdot.
Idén tavasszal ismét elindítja „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát a Magyar Termék Nonprofit Kft. Az akció egyik állomásaként a Naszálytej Zrt. új, a kampány üzenetét közvetítő csomagolással jelenik meg az Auchan Magyarország üzleteinek polcain. Az első alkalommal a COVID-19 ideje alatt futó aktivitás valós sikereket ért el. Azon túl, hogy igazi mozgalommá terebélyesedett, hiszen mintegy 100 cég csatlakozott, sokan védjegyhasználókká is váltak.
A kampány újraindítását most többek között az indokolta, hogy a gazdasági helyzet az utóbbi hónapokban a három évvel ezelőtti időszakhoz képest is talán még összetettebb, komplikáltabb és nehezebb lett. Így egyértelműen hasonló célokkal vág neki a Magyar Termék az idei akciónak. Szeretnének a hazai gyártók helyzetén kézzelfoghatóan javítani és jobb helyzetbe hozni őket. A tavaly év végén 16 000 ember megkérdezésével készített online kutatás ugyanis azt igazolta, hogy a vásárlók számára az árkérdés a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kap. Egyértelműen kiderül azonban az is, hogy szinte minden fogyasztó (96%) számára fontos, hogy a kereskedelmi láncok polcain minél több magyar termékből tudjanak választani, vagyis nem mondanak le a hazai árukról. Ebben a helyzetben tisztán látszik a feladat, és még inkább fontos fókuszba helyezni a tudatos magyar termékvásárlást. A gyártók széles köre ma már felismerte, hogy bármilyen körülmények legyenek is, biztosítaniuk kell vásárlóikat termékeik hazai eredetéről és megbízhatóságukról. A Magyar Termék éppen ezt a lehetőséget kínálja számukra.
Ez abban is megmutatkozik, hogy a 2020-as eredményekkel összehasonlítva, az elmúlt év végére közel 30%-kal növekedett a védjegyhasználók tábora. Ez nem csak a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányt dicséri, hanem jelzi, hogy folytatni kell a munkát, mert a védjegyek képesek segítséget nyújtani a cégek és természetesen a fogyasztók számára.
„Ma több mint 230 gyártó, több mint ötezer árucikke jogosult a Magyar Termék védjegyrendszer valamelyik emblémájának használatára. Ezek gazdasági jelentősége az elmúlt év végére hatalmasra duzzadt, hiszen éves összárbevételük tavaly decemberre már meghaladta a 2650 milliárd forintot, gyártóik pedig 50 455 ezer embert foglalkoztatnak. Összességében rekord évet zártunk, a kampányok számában és a védjegyhasználó cégek bővülését illetően is” – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Az Auchan Magyarország Kft. és a Magyar Termék Kft. mindig is szoros kapcsolatot ápolt. A felek még 2014-ben kötöttek stratégiai megállapodást.
„Az Auchan és a nonprofit szervezet közel tíz éve azon dolgozik, hogy a védjegyekkel ellátott termékeket népszerűsítse, kiemelve ezzel a sajátmárkás kínálatunkat is. Számunkra mindig is fontos volt a hazai piac, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy üzleteinkben magas a hazai termékek aránya, és továbbra is nyitottak vagyunk rá, hogy aki megfelel a minőségi követelményeknek, az a beszállítónkká váljon” – mondta Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. Választék és beszerzési igazgatója.
Idén a két cég első közös akciója a március elején elindított 2 hetes magyar termék kampány. Ennek keretében újságakciók, egyedi üzlettéri kommunikáció jelzi a vásárlóknak a hazai termékek helyét és az azokhoz kapcsolódó kedvezményeket.
„A magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Naszálytej Zrt. védjegyhasználóként évek óta erősíti a Magyar Termék védjegyekkel ellátott termékek körét. Annak érdekében, hogy a 2023-ban újrainduló kampány erős üzenetét szélesebb körben is eljuttassa a fogyasztókhoz, a vállalat „Vedd a hazait! Védd a hazait!” szlogennel ellátott márkaterméket hozott létre, amely most „in-out” akcióban kapható az Auchan hálózatában” – jelentette ki Sallai Attila, a Naszálytej Zrt. vezérigazgatója.
A jelenlegi árversenyben tehát változatlanul fontosak a Magyar Termékek. „A célunk pedig az, hogy idén újabb lépést tegyünk előre, és gyártóink összforgalma megközelítse, akár el is érje a 3000 milliárd forintot” – hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Elmondása szerint ez nem csak növekedést, hanem a tagok fokozódó pénzügyi stabilitását is jelezné, akik a védjegyhasználatban rejlő előnyöket kiaknázva a magyar gazdaság egyre beágyazottabb szereplőivé válhatnak.
(a mellékelt fotón Nagy Attila, Benedek Eszter, és Sallai Attila)