Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Britain's Got Talent győztes által létrehozott árnyszínházi előadás érzékletesen mutatja be a meggondolatlan vezetés súlyos következményeit.
Az ittas vezetés továbbra is komoly probléma világszerte. Hazánkban a KSH adatai alapján 2022-ben 14748 személyi személysérülést okozó közúti baleset történt, amelyből 1195-t ittasan okoztak. A Diageo az Attraction Látványszínházzal közös nemzetközi kampányt indított, melyben magyar művészek közreműködésével népszerűsítik a felelős alkoholfogyasztást és annak egyik legfontosabb üzenetét, hogy soha ne vezessünk ittasan. Az együttműködés eredményeként egy lélegzetelállítóan gyönyörű film született az ittas vezetés életet megváltoztató, gyakran tragikus következményeiről. A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártója és- forgalmazó vállalata elkötelezett a pozitív alkoholfogyasztás népszerűsítése mellett, és számos kezdeményezést indított világszerte, amelyek célja az emberek alkoholfogyasztási szokásainak megváltoztatása, a pozitív változás elősegítése. A most indult kampány, amelyhez az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsága is csatlakozott, már több mint 1 millió megtekintésnél tart a Youtube-on.
Ünnepeljük az életet, de legyünk felelősségteljesek, és döntsünk helyesen ha buli után a volán mögé ülnénk, hiszen mindenkinek csak egy élete van: ezt üzeni a Diageo és az Attraction Lárványszínház új közös kampányfilmje, amelyben az Attraction méltán híres művészei ismét bebizonyították tehetségüket, megindító és magával ragadó előadást nyújtanak. A Diageo a Britain's Got Talent tehetségkutató versenyt mindössze 10 éve, 2013-ban megnyerő árnyékszínházi produkcióval együttműködve létrehozta legújabb digitális kampányát, amely a pozitív alkoholfogyasztást népszerűsíti, és az ittas vezetés ellen veszi fel a küzdelmet.
Ábrahám Gergely, a Diageo kelet-európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója így nyilatkozott az együttműködésről: „Együttműködésünk az Attractionnel egy lenyűgözően gyönyörű művészi produkciót eredményezett, amely az érzékszerveken keresztül szólítja meg az embereket, és fontos üzenetet közvetít olyan univerzális nyelven, amelyet a világon mindenki megért: a művészetet. Úgy gondoljuk, hogy ez a produkció egy rendkívül hatékony módja az ittas vezetés veszélyeire való felhívásnak. Bízom benne, hogy a film minél több emberhez eljut, és a kampány hozzájárul az ittas vezetés visszaszorításához.”
Szűcs Zoltán, az Attraction alapító-vezetője azt mondta: „Örömmel fogadtuk a Diageo meghívását, hiszen ez egy olyan fontos téma, amely kihat a mindennapjainkra, és soha nem kaphat túl sok figyelmet. A produkció megalkotásakor kiemelten fontosnak tartottuk, hogy a táncosok mozdulatai révén, a történetszálak vezetésével egy erős üzenetet közvetítsünk: az ittas vezetés következményeit és a helyes döntések lehetőségét.”
A kampányfilm már megtalálható az Attraction YouTube-csatornáján, ahol bármikor, bárki számára megtekinthető ezen a linken.
A kampányhoz csatlakozott az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsága is, akik évek óta a társadalom közlekedésbiztonsági és általános biztonsági tudatosságát szeretnék növelni különféle kezdeményezésekkel.
„Nagy örömmel tapasztaljuk, hogy az elmúlt évekbeli társadalmi együttműködéseink töretlenül futnak tovább, és a Diageo megtalálta a legkorszerűbb és leghatékonyabb módját, hogy felkeltse az érintettek figyelmét egy fontos közlekedési problémára. A továbbiakban is támogatjuk a nagy érzelmi bevonódást lehetővé tevő kezdeményezés minél szélesebb körben való terjesztését, hiszen tapasztalataink szerint a hasonló, érzelmekre ható kampányokkal érhető el a kívánt hatás ezen a területen” - tette hozzá Berzai Zsolt r. alezredes, az ORFK-OBB főtitkára.