December 3-án veszi kezdetét a Budapest Debut Film Forum (BDFF). A négynapos eseménysorozat célja, hogy az elsőfilmes rendezők és producerek bemutathassák projektjeiket, és tapasztalatokat cserélhessenek az európai, elsősorban a visegrádi régióból érkező kollégáikkal. A BDFF helyszíne a JCC Budapest – Bálint Ház lesz.
Február 19-én, hétfő este 21:00-kor mutatkozik be az Epic Drama műsorán a Róma úrnője című kosztümös sorozat, amely Livia Drusilla, Augustus római császár felesége, Tibériusz édesanyja előtt állít kalandos emléket.
Az I.E. 58-ban született nő nem csupán feleségre, de tanácsadója, mi több, időnként a helyettese is volt Augustus császárnak – nem véletlenül tartják a Római Birodalom egyik legbefolyásosabb asszonyának, aki sok szempontból szembement az akkori szokásoknak. A sorozat mindjárt egy óriási csavarral kezd: a fiatal Liviát megfosztják mindenétől és száműzetésbe küldik, ahonnan visszatérve pont ahhoz a férfihoz megy hozzá feleségül, aki mindent elvett tőle, ezzel pedig sokkal többre tesz szert, mint amit anno elvettek tőle. De vagyonát és hatalmát meg is kell tartania, ugyanis sokan pályáznak rá. Előzetes itt.
A Róma úrnője története több évtizedet is felölel: első két epizódjában Livia mindössze 15 éves és első esküvőjére készül, mikor menekülni kényszerül. Emiatt a karaktert két színésznő, A spanyol hercegnőből ismert Nadia Parkes és a Teljesen idegenek lengyel származású sztárja, Kasia Smutniak formálja meg, előbbi a fiatal változatát, utóbbi pedig azt, aki Augustus felesége lett. Saját bevallása szerint Parkes nagyon megrémült, mikor az előkészületek során először találkozott Smutniakkal, aki egy szupermodell benyomását keltette, de ez a rémülete pillanatok alatt elszállt, ugyanis a két színésznő nagyon hamar megtalálta a közös hangot egymással is és Claire McCarthy-val is, a sorozat vezető rendezőjével.
McCarthy úgy véli, hogy Livia és a Római Birodalom akkori története – melyet épp megrázott Caesar meggyilkolása – kalandosabb, mint a fikció, és nagyon izgalmasnak találta ennek a sokrétű és zsigeri világnak az életre keltését, melyhez hihetetlenül tehetséges színészkoszorú és egy kreatív csapat állt a rendelkezésére. És még csak nem is túlzott: a Róma úrnőjében olyan színészek működnek közre, mint a Trónok harca Tengerjáró Davosaként ismert Liam Cunningham, aki Livia apját formálja meg a szériában, vagy a legendás Isabella Rossellini (Kék bársony), aki Livia egy korai rosszakarója bőrébe bújik, de az epizódok során feltűnik a Ha eljön Joe Black kortalan szépsége, Claire Forlani is.
„Óriási megtiszteltetés volt abban a Cinecittá stúdióban dolgozni, ahol megannyi legenda járult hozzá a filmtörténelemhez” – tette hozzá a fentiekhez McCarthy, és valóban: a nagymúltú olasz stúdióban olyan filmek forogtak, mint a Ben-Hur, a Kleopátra, a Volt egyszer egy vadnyugat vagy a New York bandái. A Róma úrnője alkotógárdája alaposan kiemelte a történet olasz gyökereit, de valami olyat is mutatott, amit eddig nem ismertünk. Nicola Maccanico, a gyártó stúdió elnökhelyettese szerint „a sorozat ismét feltámasztja a régi Rómát, ám teljesen megreformálja azt, amit a korabeli nőkről gondoltunk. Ezek a nők kezükbe veszik a sorsukat, rendíthetetlenül üldözik az ambícióikat, melyek célja végsősoron a hatalom megszerzése.” Erre utal a sorozat eredeti címe, a Domina is, amely a felségjogot jelentő dominus szóból ered, annak nőnemű változata, és innen jön a dominál, azaz uralkodik szó is.
„Rengeteg tanultam az akkori nőkről” – vallotta be Kasia Smutniak, aki számára az volt az egyik legfőbb motiváció, hogy ebben a sorozatban szerepeljen, hogy végre a nők oldaláról mutatja be ezt a kort – azt, hogy nem lehetett vagyonuk, hogy a szüleik döntötték el, hogy kihez menjenek hozzá, bármikor el lehettet dobni őket és a gyerekeik sorsáról sem ők dönthettek. Livia Drusilla rengeteget változtatott ezen, és utat mutatott az előtte álló nők számára, még évezredekkel később is.