Egy tisztességes pápaválasztós film. Majdnem végig. Ugyanis sokan úgy fogják érezni a sztori utolsó csavarja után, hogy mégsem annyira tisztességes ez a film. Ennél konkrétabbat nem lehet mondani anélkül, hogy valamit el ne szpojlerezzünk a történetből.
A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának dékánja, Lengyel Péter és adjunktusa, Tóth Zsuzsi közös kiállításon mutatja be alkotásait.
Munkáikban a közös pont a reflexió a múltra és az emlékekre, emlékezetre, legyen az akár egy család, akár egy társadalmi, politikai környezet sajátja. A Territory című tárlat február 8. – március 9. között látható a Pécsi Galériában.
Tóth Zsuzsi munkáiban a család és a család múltjához kötődő tárgyak épülnek össze szobrászi elemekkel. A tárgyi és a megélt emlékek együttesen alakítanak ki egy új téri valóságot, ahol a személy hiánya egyrészt felerősödik, másrészt a szobrászi motívumoknak köszönhetően egyúttal fel is oldódik a hiány érzete.
Lengyel Péter munkái történelmi kontextusokat vetítenek elénk. A háborúhoz és a népirtáshoz kötődő bűn természetével foglalkoznak, jelenkori és múltbéli személyek és azok bűnhöz való kapcsolatával. Mindezeket a klasszikus köztéri szobrászatból eredeztethető megoldásokkal mutatja be, úgy, hogy a tartalmi vonatkozások, a jelentések inverz megragadása felerősíti az eredendő bűn szörnyűségeit. A szobrászati munkái mellett fontos a különböző mediális eszközök megjelenése, mint a videó vagy a különböző hanghatások. A vetítésre kerülő film által irodalmi, performatív és tájhoz kötődő elemek is megjelennek a kiállításon.