Az ázsiai akciófilm, ami igazán nagyot üt, többször is, és bármivel, ami a keze ügyébe kerül - A rajtaütés

Az indonéz Rajtaütés szereplői és rendezője egyaránt ismeretlen lehet a nagyközönség számára, de ez egy akciókedvelő mozirajongót se tántorítson el a filmtől.

A mozi egy jól felfegyverkezett rendőrosztagról szól, akik egy drogdílerekkel és egyéb bűnözőkkel teli 15 emeletes épület megtisztítását tűzték ki célul, de a történet annyira nem is fontos, inkább csak arra szolgál, hogy összekösse a harcjeleneteket.
A rendező, Gareth Evans nevét érdemes lesz megjegyezni. Mindent megtesz, hogy az első adrenalin-bomba után szinten tartsa izgatottságunkat a film végéig. A brutális akciójelenetek olyan hatást keltenek, mintha élőben látnánk igazi, utolsó vérig tartó küzdelmeket. Ne várjunk nagyszerű párbeszédeket, kidolgozott karaktereket, hatásvadász lassításokat, ráközelítéseket, ellenben egy kreatívan, minőségien koreografált, fegyveres, késes, vagy puszta kézzel vívott harcokkal teli, akciódús mozit, ami kis költségvetése ellenére nemzetközi sikereket hozott, nem véletlenül. Ritkán, de akad szünet egy-egy bunyó között, amikor végre utolérhetjük lélegzetünket, bár ez a pár küzdelemmentes jelenet sem engedi pihenni a nézőt, hiszen a bujkálásból, vagy a felderítésből adódó feszültség nem hagy alább. Ugyan van egy-két csavar a történetben, ezekre jóval hamarabb rájöhetünk, mint ahogy azt a film készítői tervezték, de ez teljesen mellékes az élvezhetőség szempontjából, mint ahogy maga a cselekmény is, a lényeg végig a kreatívan megrendezett küzdelmek sorozata.

A rajtaütés kötelezően ajánlott minden olyan harckedvelő, adrenalinfüggő filmrajongónak, aki nem fél attól a kockázattól, hogy a mozi megtekintése után túl magasra kerülnek az akciófilmekkel kapcsolatos elvárásai.

9/10 pont

A rajtaütés (Serbuan maut / The Raid) - színes, magyarul beszélő, indonéz-amerikai akcióthriller, 101 perc, 2011
Korhatár besorolás: 18 éven aluliak számára nem ajánlott

Rendezte: Gareth Evans
Szereplők: Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian,, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Iang Darmawan