Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Művészek: Nagy Zsófia Magdolna, Pelcz Benjámin, Tollas Erik.
A kiállítást október 5-én 19.00 órakor Szilágyi Róza Tekla művészettörténész nyitja meg. Kurátor: Bánki Ákos
A határok feszegetése mindig érzékeny terület, de a művészetben helye és ideje állandó. Korlátok pedig ott bőven akadnak, ahol a szabadság is szabad. A kiállító művészek pedig ennek ellenére vagy épp ezért meglepő természetességgel lebegnek mindazon konvenciók közt, amik korlátolnák őket. A térbenyúló festett objektekben és a síkban mozgó installációban az alkotók különböző talált tárgyakat, ideákat absztrakció áltál vagy absztrahálva jelenítenek meg. Ezen gondolatok pedig látni engedik azt, amit Duchamp helyzetbe hozott és a közönség befogadott. Azt azonban, hogy egy ready-made mikor és hogyan válik műtárggyá, ha azzá válik Arthur C. Danto, Octavio Paz, Thierry de Duve és Didi-Huberman is kellő dilemmának vélték. A résztvevő alkotók, olyan formákat, gondolatokat pozicionálnak újra, amelyek mindannyiunk számára jelentéssel bírnak, de még így nem kérdeztünk rá létezésükre.
Nagy Zsófia Magdolna (1989)
Munkáim kiinduló pontjai a képet határoló keret és a kép határának kerete. Monokróm, formázott vásznaimnál a ráma váz szerkezetté alakult, a klasszikus vászon továbbra is megmaradt hordozóként, ezen szerkezetek alkotó elemi a későbbiekben már szék darabok. Az így kialakult konstrukciók a térben foglalnak helyet festmény és installáció között.
Pelcz Benjámin (1988)
Munkáim a hétköznapokban megfigyelt jelenségekre reflektálnak. Új és tradicionális szobrászati technikákat használok, az adott témát figyelembe véve. A legújabb plasztikákat inkább tekintem már installációs tárgyaknak, elrugaszkodnak a szobor fogalom hagyományos megközelítésétől. Konstruktív, minimalista formavilág a jellemző, melyet esetenként gesztusos elemekkel török meg. A kompozíció tárgyainak szerkezete alapelemeire egyszerűsödik, elhagyva a koncepció számára felesleges részleteket.
Tollas Erik (1981)
Alkotásaimban kiemelten foglalkozom a láthatóság és láthatatlanság vizuális és koncept formáival, mely vizsgálódásom jelenleg a cigány viseletekre terjed ki. Munkáimat talált tárgyak és az ecsetnyomokból kialakult strukturált jelek határozzák meg; a szín kombinációk átformálják a kép egészét, így a mű önmagát helyezi egy másik kontextusba.
Andrássy út 32. LATARKA
A kiállítás megtekinthető november 9-ig.