Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Nagycsaládosokat támogatott az E.ON Hungária Csoport az UNICEF fenntartható jótékonysági gardróbvásárából megmaradt ruhák megvásárlásával.
Hatalmas sikerrel zárult az UNICEF Magyarország jótékonysági gardróbvására, amelyhez idén 65 hazai márka csatlakozott: a közel ezer vásárlónak köszönhetően, a vírushelyzet ellenére, a tavalyi bevételt közel megduplázva 11 201 230 forint gyűlt össze, amelyet teljes mértékben az UNICEF lánygyermekeket segítő programjaira fordítanak. Az adományhoz az E.ON Hungária Csoport is hozzájárult: az energetikai vállalat 1 millió forintért vásárolta fel a Pop-Up Store-ban megmaradt ruhákat, amelyeket az UNICEF Magyarország Kilátó Programja és az Ökumenikus Segélyszervezet segítségével juttat el a rászorulókhoz. A H&M exkluzív belvárosi bemutatótermében megtartott vásáron a háziasszonyok, Blaskó Nikolett és Mihalik Enikő felkérésére a magyar tervezők mellett, az üzleti élet kiemelt szereplői is megjelentek, akik a fenntartható divat jegyében maguk is számos felajánlott ruhadarabbal járultak hozzá az ügyhöz.
A népszerű gardróbvásárt második alkalommal rendezték meg és idén is hatalmas sikert hozott. Összesen bruttó 11 201 230 forint gyűlt össze, ami a tavalyi 6,7 millió forintos bevétel közel kétszerese. A háromnapos Pop-Up Store-on – melynek háziasszonyai Mihalik Enikő, világhírű topmodell, valamint Blaskó Nikolett, a hazai reklámszakma kiemelkedő alakja, az ACG Reklámügynökség ügyvezetője és az UNICEF kurátora voltak – idén a vadonatúj és alig használt női ruhák, kiegészítők mellett férfi és gyerek modellek is várták a vásárlókat. A rendkívül elérhető áron beszerezhető termékek között rengeteg hazai tervezői darab is várta az érdeklődőket, hiszen 65 hazai designer csatlakozott a jótékonysági akcióhoz.
Az idei év a széles kínálat és a hazai tervezők kiemelt részvétele mellett más meglepetést is tartogatott: a jótékonysági vásárt egy különleges aukció előzte meg, ahol 23 egyedi luxus darabra lehetett licitálni. Az online árverésből 1 679 000 forint gyűlt össze, amelyből a gardróbvásár bevételével együtt az UNICEF lánygyermekeket segítő programjait támogatják a szervezők.
A világhírű szupermodell, Mihalik Enikő idén második alkalommal volt háziasszonya a vasárnap lezárult jótékonysági akciónak. „Nagyon jó volt látni, hogy az akció megmozgatta az embereket, és a tavalyihoz képest hatványozottan több felajánlás érkezett, de arról álmodni sem mertem volna, hogy ekkora összeg gyűlik össze. Az UNICEF a teljes bevételt azon programjaira fordítja majd, melyekkel tovább harcolhat például a gyerekházasság intézményének felszámolása és a női írástudatlanság ellen, valamint támogathatja a fiatal nőket abban, hogy kibontakoztathassák tehetségüket.”
A 3 nap alatt a vásárlók a legszigorúbb higiéniai előírások betartása mellett, rögzített idősávokban vásárolhattak a H&M bemutatótermében. A nyitónapon az üzleti élet számos kiemelt szereplője megjelent, akik a környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében, nemcsak számos saját ruhát és kiegészítőt ajánlottak fel, de a helyszínen maguk is vásároltak az alig használt darabokból, hogy felhívják a figyelmet a tudatos vásárlás jelentőségére.
„Felelős vezetőként és a hazai divatipar elkötelezett támogatójaként nagyon jó volt látni ezt a páratlan összefogást a vásárlók, a hazai tervezők és az üzleti élet szereplői közt ezért a nemes ügyért. A koncepció kialakításakor fontos volt, hogy a jótékonyság mellett a fenntarthatóság és a tudatos vásárlás is hangsúlyt kapjon az eseményen. Bízom benne, hogy a nagy sikerre való tekintettel még több ilyen kezdeményezéssel találkozhatunk majd a jövőben” – mondta Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség ügyvezető-alapítója és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) elnöke, aki kurátorként segíti az UNICEF Magyarország munkáját.
Hogy minden ruha gazdára találjon, a gardróbvásár végén megmaradt darabokért az E.ON Hungária Csoport 1 millió forintot ajánlott fel. A fenntarthatóságot aktívan támogató energetikai vállalat az UNICEF Magyarország Kilátó Programja és az Ökumenikus Segélyszervezet segítségével juttatja el a ruhaadományt a rászorulókhoz.
„A fenntarthatóság az E.ON számára olyan érték, mely minden egyes cselekedetünket inspirálja. Vállalatunk és munkatársaink számára a társadalmi szerepvállalás azokról a lépésekről szól, amelyeket vállalatként és egyénként egyaránt felelősen, a környezetünkért és a társadalomért teszünk. Éppen ezért külön öröm számunkra, hogy felajánlásunkkal nemcsak a fenntartható divat fontosságára hívjuk fel a figyelmet, de hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik életét is jobbá tudjuk tenni” – nyilatkozta Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária marketing és kommunikációs vezetője.
„Köszönjük Blaskó Nikolettnek és Mihalik Enikőnek a fáradhatatlan munkájukat, a felajánlóknak az önzetlen segítséget, a vásárlóknak pedig azt, hogy hozzájárultak ehhez a fantasztikus eredményhez. A divat arról szól, hogy színt és örömöt csempésszen a mindennapjainkba. Akik részt vállaltak ebben a kezdeményezésben, sokat tettek azért, hogy színt és szépséget vihessünk fiatal lányok életébe. Hiszem, hogy a Pop-Up Store-ban mindenki jól járt, a vásárlók remek darabokat találhattak, a világ pedig ismét egy kicsit jobb hely lett. Az UNICEF-nél a vásáron összegyűlt összeggel folytatjuk azt a megkezdett munkát, amelynek eredményeként 25 millió gyerekházasságot sikerült már megakadályozni az elmúlt években és 43%-kal csökkent az írástudatlan fiatal nők száma” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.