Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Starbucks Magyarország 2021-ben is számos lépést tett a fenntarthatóbb jövő érdekében.
Tavaly a Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal való együttműködés során a vállalat önkéntesi is hozzájárultak 2,4 hektárnyi terület beültetéséhez. 2021 május óta a kávézólánc együttműködik a magyar fejlesztésű ételmentő vállalkozással, a Munch-csal, ezzel is segítve az élelmiszerpazarlás elleni harcot. A bolygópozitív kezdeményezéseit idén is folytatja a vállalat, és további lépéseket tesz annak érdekében, hogy erősítse kapcsolatait a helyi közösségekkel.
Az alapítása óta eltelt 51 évben a vállalati társadalmi felelősségvállalás kiemelten fontos a Starbucks Magyarország számára. A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett kávézólánc tavaly számos olyan kezdeményezés mellé állt, amely hozzájárul egy elfogadóbb és nyitottabb jövő kialakításához. Tavasszal, a költészet napja alkalmából, a Jó, hogy itt vagy! témában meghirdetett pályázatra több mint 100 irodalom iránt fogékony pályázó jelentkezett. Májusban a vállalat az „Öleld meg a kutyád!” világnap alkalmából, a közösségi médiában meghirdetett felhívására összesen 1884 poszt érkezett, amelynek eredményeképpen a világhírű kávézólánc terápiás fejlesztőeszközöket, kutyaeledelt, és étrend-kiegészítőket adományozott a Doktor Mancsok Alapítvány számára. Ősszel a vállalat elismert magyar festmény-és fotóművészeti alkotásokból szervezett 11 hazai kávézóban kiállítást. A művészeti munkák eladásából befolyt összeget a Gyermekmentő Alapítványnak ajánlják fel új mentőautó vásárlására.
A fenntarthatóság és a környezettudatosság a Starbucks stratégiájának világszerte fontos részét képezik, éppen ezért a Starbucks Magyarország is konkrét, bolygópozitív lépéseket tesz a műanyag- és élelmiszerhulladék termelése ellen. A kávézólánc tavaly csatlakozott a magyar fejlesztésű ételmentő vállalkozáshoz, a Munch-hoz, amelynek célja az élelmiszerhulladék csökkentése azáltal, hogy partnerüzleteiben a nap végéig nem értékesített élelmiszerek akár 60 százalékkal csökkentett áron vásárolhatók meg az applikáción keresztül.
Tavaly szeptembertől a Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal (MyForest) együttműködve a Starbucks Magyarország egy újabb lépést tett a zöldebb jövő irányába. A Starbucks annak érdekében, hogy a vásárlókat a zöld megoldások választására ösztönözze, országszerte húsz forinttal megemelte minden üzletében az egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohárba értékesített ital árát, amely többletköltséget faültetés céljára adományoz a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). Az együttműködés során a Starbucks önkéntesei is hozzájárultak a 2,4 hektárnyi terület beültetéséhez.
A kávézólánc 2022-es tervei között szerepel, hogy további lépéseket tegyen a fenntartható fejlődés felé, még több környezettudatos megoldást vezessen be üzleteibe, valamint hangsúlyosabbá tegye a társadalmi felelősségvállalás szerepét a működésében. 2022-ben a vállalat továbbra is kiemelt figyelmet fordít az összetartozás fontosságának hangsúlyozására, illetve további, a vendégeket és a helyi közösségeket érintő hazai kezdeményezések megvalósítását tervezi az év során.