Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
A kínálatban tíz előadás, köztük négy új rendezés és három Met-premier található.
Október 22-én, szombaton Luigi Cherubini Médeia című operájának élő közvetítésével indul a New York-i Metropolitan Opera 2022/23-as évadának közvetítéssorozata az Urániában. Az operarajongók által várva várt programban tíz opera szerepel. A szezon világpremier előadása Az órák című opera lesz, amelyet az Oscar-díjas filmnek is alapul szolgáló regény ihletett. Az évad másik kortárs műve, a Bajnok mellett új színrevitelben érkeznek olyan klasszikusok, mint Wagner Lohengrinje, Giordano Fedorája, új szereposztásban látható Verdi Traviatája és Falstaffja, valamint Strauss Rózsalovagja. Az évad zárásaként Mozart két mesterműve, a Don Giovanni és A varázsfuvola kerül színre. A produkciókban világsztárokat láthatunk, köztük olyan nagyszerű előadókat, mint Roberto Alagna, Piotr Beczała, Angel Blue, Javier Camarena, Lise Davidsen, Joyce DiDonato, Renée Fleming, Christine Goerke, Ryan Speedo Green, Szonja Joncseva, Kelli O’Hara, Matthew Polenzani, Sondra Radvanovsky és Nadine Sierra.
A Metropolitan-operaközvetítéseknek több mint egy évtizede helyet adó Urániában Luigi Cherubini ritkán látható operájával, a Médeiával indul a Met-évad. Az antik mitológiából ismert hősnő az operairodalom egyik legtragikusabb és legszenvedélyesebb nőalakja. Mindent feláldoz szerelméért, Jászónért, aki azonban elhagyja őt Glaukéért, Médeia pedig féktelen bosszújában megöli közös gyermekeiket és Glaukét, majd magával is végez. Médeia Maria Callas egyik kedvenc szerepe volt. A címszerepet ezúttal az amerikai sztárszoprán, Sondra Radvanovsky alakítja, az első kritikák szerint „rettenthetetlen” énekteljesítménnyel. Matthew Polenzani – az előző Met-évad Don Carlosa -, most Jászónként lép színpadra. A rendező, David McVicar az antik mitológiából a francia forradalom idejére helyezi a történetet, és látványos színpadi eszközöket is alkalmaz, például hatalmas tükröket, amelyek fokozzák a látvány drámai erejét.
November 5-én Giuseppe Verdi Traviatájában a fiatal amerikai szoprán, Nadine Sierra, az előző évad egyik kedvence tér vissza a Met színpadára az önfeláldozó kurtizán, Violetta szerepében, Stephen Costellóval az oldalán.
Az évad világpremier-előadása Kevin Puts Az órák című operája december 10-én. A darab Michael Cunningham ismert regényéből készült, amely Oscar-díjas filmváltozatot is ihletett Meryl Streep, Julianne Moore és Nicole Kidman főszereplésével. Az operapremier szintén sztárparádét hoz: Renée Fleming mellett Kelli O’Hara és Joyce DiDonato lép színpadra a három, különböző korszakban élő főhősnő szerepében. Puts erőteljes operaváltozatát Phelim McDermott rendezi, és Yannick Nézet-Séguin, a Met zeneigazgatója vezényli.
Már az új évben, január 14-én láthatjuk Umberto Giordano Fedoráját, amely 25 év után tér vissza a Met repertoárjába. Szonja Joncseva ölti magára a 19. századi emigráns orosz hercegnő címszerepét, aki előbb bosszút fogad, majd beleszeret vőlegénye gyilkosába, a Piotr Beczała sztártenor által megtestesített Loris grófba.
Március 18-án újra Piotr Beczałával találkozhatunk, ezúttal titokzatos hattyúlovagként Richard Wagner Lohengrinjének címszerepében, olyan sztárok kíséretében, mint Christine Goerke, Günther Groissböck, Tamara Wilson és Jevgenyij Nyikityin. A darab 17 év után tér vissza a Metbe François Girard atmoszferikus színrevitelében.
Április 1-jén Verdi nagyszerű Shakespeare-vígjátékát, a Falstaffot élvezhetjük Robert Carsen több évada futó rendezésében, amely az ötvenes évek világába helyezi a történetet. Ezúttal a német bariton, Michael Volle énekli a harsány és csapodár lovagot, akin okos nők triója áll bosszút.
Április 15-én következik Carsen másik ünnepelt Met-rendezése, Richard Strauss A rózsalovag című operája, álomszereposztásban: az idősödő tábornagynét a norvég szoprán, Lise Davidsen, a szeretőjét, Octaviant pedig az amerikai mezzoszoprán, Isabel Leonard alakítja. Mellettük Erin Morley, Günther Groissböck, Markus Brück erősíti a szereplőgárdát. A karmesteri pódiumon Simone Young ausztrál karmesternő áll majd.
A Met történetének első afroamerikai operaszerzője, a 2021/22-es évadban bemutatkozott Terence Blanchard is visszatér egy új művel: az április 29-én látható Bajnok Emile Griffith bokszoló történetét meséli el. A főbb szerepeket az előző évadokban bemutatott Porgy és Bess, valamint a Fire Shut Up in My Bones sztárjai: Ryan Speedo Green, Eric Owens és Latonia Moore éneklik, és a rendező-koreográfus páros is azonos: James Robinson és Camille A. Brown.
Az évad két Mozart opera új színpadraállításával zárul. Május 20-án az Uránia színházi közvetítéseiből (NT Live, Molière 400) is ismert, de a Met-ben most debütáló Ivo van Hove rendezésében érkezik a Don Giovanni. A címszerepet a karizmatikus svéd bariton, Peter Mattei énekli. A női szívekkel játszó és végül elkárhozó lovag történetét ezúttal női karmester, Nathalie Stutzmann vezényli.
Szintén Stutzmann dirigálja majd az évadzáró A varázsfuvolát június 3-án. Az operairodalom egyik legkedveltebb alkotása az angol Simon McBurney új rendezésében kerül színpadra. Az új színrevitelben McBurney a színházi eszközök teljes tárházát használja: vetítéseket, hangeffektusokat és akrobatikai elemeket is alkalmaz, hogy a látvány illeszkedjen Mozart meséjéhez. A főbb szerepeket Erin Morley, Lawrence Brownlee, Thomas Oliemans, Kathryn Lewek és Stephen Milling éneklik.