Első hallás rossz ötletnek tűnt, hogy elkészül a Csupasz pisztoly új változata, mert sokan úgy gondolták, a klasszikus vígjátéksorozat hangulatát nem lehet visszahozni. A széria sikerének egyik titka abban rejlett, hogy Leslie Nilsen játszotta Drebin hadnagyot.

Tamara Łempicka, az art deco nagyasszonyának, a világ egyik leghíresebb festőnőjének nagysikerű kiállítása után a kortárs lengyel plakátművészet kerül a figyelem középpontjába a Lengyel Intézet Nagymező utcai kiállítótermében.
A plakátművészet bemutatásának, népszerűsítésének nagy hagyománya van a Lengyel Intézetben, legyen szó akár a világhírű, nemzetközi fogalommá vált Lengyel Plakátiskola mestereiről vagy a kortárs lengyel plakátművészet legjelesebb képviselőiről. A lengyel-magyar szakmai és baráti kapcsolatoknak köszönhetően itt alakult meg 2005-ben a Magyar Plakát Társaság is. A PLakátok sorozat részekéntfebruár 24. - március 28. között Marcin Władyka, a varsói Képzőművészeti Akadémia oktatójának láthatjuk élénk színű, izgalmas, figyelemfelkeltő plakátjait.
Marcin Władyka (1975) a varsói Képzőművészeti Akadémia doktori fokozattal rendelkező oktatója 2000-ben érdemelte ki a varsói Nemzetközi Plakát Biennálé ezüstérmét (ideológiai plakát kategóriában), 2024-ben pedig a mexikói biennále aranyérmese volt (kulturális plakát kategóriában). Megrendelői között szerepel többek között a lengyel Kulturális és Nemzeti Örökség Minisztériuma, a Varsói Felkelés Múzeuma, a Polin Lengyel Zsidóság Történeti Múzeuma, de a Lengyel Filmintézet is. Varsóban él és alkot, nem utolsósorban a headmade studio alapítója.
"A Lengyel Plakátiskola nemzetközi fogalom, melyet az 1956–1970 közötti időszakban olyan művészek plakátjainak kiváló minősége fémjelzett, mint Henryk Tomaszewski, Jan Lenica, Józef Mroszczak, Waldemar Świerzy, Jan Młodożeniec, Wojciech Zamecznik, Roman Cieślewicz, Franciszek Starowieyski és számtalan más kollégájuk. Ebben az időszakban a lengyel plakátot, különösen a filmplakátot, a legelső helyen tartották számon világszerte. A művészeti produktumnak minősülő alkotások nem pusztán, mint hatásos vizuális promóció funkcionáltak, de súlyos közéleti-egzisztenciális problémákra reflektáltak. Ezáltal a mélyen társadalmi-politikai valóságban gyökerező plakát túllépett a közönséges reklám keretein, egy sor képzettársítást hívva elő. Izgatni, provokálni, nyugtalanná, kíváncsivá tenni a nézőt,intellektuális erőfeszítésre kényszeríteni, aktivizálni. Ezek voltak a lengyel plakátművészet azon megkülönböztető jegyei, melyeknek köszönhetően világszinten egyedülálló jelenséggé válhatott.
Az elmúlt években a lengyel plakát fokozatos átalakulásának lehetünk tanúi, de mindennek ellenére számos fiatal alkotó munkáiban felfedezhetjük a nagy lengyel mesterek kézjegyét és egy sajátos, lengyel plakátra oly jellemző esztétikai minőséget, mely elsősorban a merész színválasztásban, játékosságban és művészi iróniában nyilvánul meg." - Krzysztof Dydo: Az utca művészete, részlet