Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.

Október 10. és 17. között a Corvin Moziban összesen 29 dél-koreai filmet láthat a közönség, köztük díjnyertes alkotásokat, igazi közönségkedvenceket és friss premier filmeket is. A vetítéseket magyar és angol felirat kíséri, a programban közönségtalálkozók és különleges kísérőesemények is helyet kaptak.
Ahogyan a nézők már megszokhatták, 2025-ben is tematikus szekciók segítik az eligazodást a filmkínálatban, amit egy nyitó- és zárófilm is gazdagít, sőt egy Bónusz blokkot is betettek idén a szervezők. A program egyik pillére Korea nemzeti felszabadulásának 80. évfordulója: ennek tiszteletére olyan filmek is vászonra kerülnek, amelyek a történelmi emlékezést állítják középpontba. A vetítések mellett idén is exkluzív kísérőprogramok várják az érdeklődőket, így az érdeklődők találkozhatnak három alkotás filmrendezőjével, részt vehetnek közönségszavazáson és akár egy mesterkurzuson is a szakemberekkel. A Koreai Kulturális Központ, a Csondzsui Nemzetközi Filmfesztivál és a Koreai Nemzeti Filmarchívum 29 olyan alkotást mutat be egy hét alatt, amit először vetítenek hazánkban.
Ütős kezdés, stílusus zárás
A fesztivál rögtön egy díjnyertes filmmel indul. A Harbin (2024) című történelmi dráma a függetlenségi mozgalom, a „koreai tavasz” aktivistája, An Dzsunggun történetét meséli el, főszerepben – a magyar nézők által is jól ismert – Hjon Binnel. Erős lesz a zárás is, mivel egy blockbusterrel búcsúznak majd az idei résztvevőktől, ugyanis a 14. Koreai Filmfesztiválon bemutatott Szupertitkos ügynök folytatását vetítik. A második rész igazi kasszasiker volt Koreában, a harmadik legtöbb bevételt hozó film az ottani mozikban.
Szekciók:
A fesztivál Friss szekciójában ezúttal is az aktuális koreai moziműsor legjobbjaiból válogattak a szervezők. A kínálat egyszerre szórakoztató és gondolatébresztő: a technológia hatásaitól az emberi érzelmek labirintusáig kalauzolja a nézőket. Az Éjszaka a városi éjszakák sötét feszültségeit tárja fel, míg A mindentudó olvasó: Jóslat a képzelet és valóság határán kalandozik. A Spicli feszült krimije az árulás és túlélés dilemmáit járja körül, a Szerelemvírus pedig a globális járványok hatását és az emberi összetartás erejét mutatja be. A könnyedebb hangulat kedvelőit az Ördög a küszöbömön szórakoztató romantikus vígjátéka várja, a Titokzatos dallam a zene és titkok összefonódását dolgozza fel, míg a Normális család a családi kötelékek és generációs konfliktusok világába enged bepillantást.
Az Arcok szekcióban idén a koreai filmvilág kiemelkedő tehetségeit ismerhetik meg a nézők. A programban három ígéretes rendező – Shim Hyeongjun, Oh Jung-min és Kangyu Garam – munkáit mutatják be, és a vetítések után a CineTalk programon személyesen is találkozhatnak velük a nézők.
Az elsőszülött fiú (Oh Jung-min) érzékeny családtörténet, amely egy régi ház falai között bontja ki a múlt és jelen közötti feszültségeket. A Tiszta (Shim Hyeongjun) költői képi világával az emlékezés, a veszteség és a megtisztulás kérdéseit boncolgatja, miközben lírai erővel ragadja meg a kimondhatatlan érzelmeket. Az Édes otthon (Kangyu Garam) friss hangvételű alkotás, amely a városi élet hétköznapjait, az együttélés örömeit és nehézségeit mutatja be, finom humorral és emberközeliségével.
A Fókusz szekció középpontjában ezúttal a koreai nemzeti felszabadulás áll. Különböző korszakok és műfajok filmjei idézik fel a szabadságért folytatott küzdelmet, tisztelegve a 80. évforduló előtt.
Az Extra szekció a fesztivál hivatalos partnere és szponzora, a Csondzsui Nemzetközi Filmfesztivál díjnyertes alkotásai kerültek. A program különlegessége, hogy egy este alatt egymást követően négy rövidfilm is látható, betekintést nyújtva a koreai újgenerációs alkotók világába.
A Bónusz szekcióban a 15 éve működő Koreai Filmklub magyar szervezőinek válogatása kapott helyet, amely különleges szemszögből mutatja meg a koreai film sokszínűségét. A Túszul ejtett filmsztár feszült akció-thrillere egy népszerű színész elrablásának történetét dolgozza fel, ahol a fikció és a valóság közötti határ egyre inkább elmosódik. A Mert gyűlölöm Koreát egy fiatal nő külföldre költözésének dilemmáit és a hazával való ambivalens kapcsolatát állítja középpontba, sokak számára ismerős, generációs kérdéseket feszegetve. A Sírköltöztetés pedig szatirikus hangvétellel mesél egy család összegyűléséről, ahol egy temetés körüli viták hoznak felszínre mélyebb konfliktusokat és titkokat.






















