Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.
La Kati Compañia Flamenca társulatvezetője Inhof Katalin „La Kati”,Spanyolországban sajátította el a flamenco táncművészetét és Sevillában alapítottameg együttesét. Ez a csapat mára már kiegészült kiváló magyar zenészekkel és táncosokkal. Számos itthoni és nemzetközi fesztiválok első díjainak nyertese.
A társulat támogatója Cervantes Intézet. Az előadás az autentikus („puro”) flamenco jegyeit őrzi, felvonultatva a flamenco különböző stílusait. Egyszerre tartalmaz flamenco tánc, táncszínház és koncert elemeket. A társulat történeteinek elmeséléséhez kifinomult összhangban használja a nagyon kifejező flamenco táncművészetet és zenét, mindig ügyelve arra, hogy a tánc-zene-fényjáték ne öncélú legyen, hanem egy nyelvi többletértéket képviseljen.
©La Kati Compana Flamenca - 2012.02.25.
La Kati Compana Flamenca - 2012.02.25.
Társulat tagjai
Inhof Katalin „La Kati”- szóló tánc és a társulat koreográfusa
Manuel Alejandro Montero- flamenco gitár és a társulat zeneszerzője
Juan Fariña- flamenco ének
Manuel Alejandro Montero és Juan Fariña számost nemzetközi fesztiválok első díjainak nyertesei.
Zenészek
Gyulai Csaba- ütőhangszerek
Kallai Nóra- cselló
Tánckar
Durst Adél- tánc
Kovács Beáta- tánc
Kóródi Erika- tánc
Marschalkó Linda- tánc
Szép Eszter- tánc
A flamencóról röviden
A flamenco, amely közel kétszáz éves múltra tekint vissza, Spanyolország déli részéről, Andalúziából származik. Ebben a zene- és táncvilágban keveredtek össze a különböző népek kultúrái: a mór, a zsidó, a keresztény, az andalúz, az arab, az indiai és a cigány kultúrák.
A flamenco mára már a világon egyedülálló művészetté fejlődött, melynek van saját dialektusa, egyedülálló tradíciója és szabálya, s mely mégis napról napra változik.
A flamenco egy szájhagyományon keresztül terjedő tradíció, csupán a zene lett sikeresen átírva szóló gitárra.
A három alapvető eleme a flamencónak az "El Cante" (ének), az "El Baile" (tánc,) és a "El Toque"(gitár) szövetségéből kiindulva, a "cante" számos stílusa vagy formája alakult ki, amelyeket "palos"-nak neveznek. Mindegyiknek van saját neve, eltérő zenei karakterisztikus hangneme vagy "modusa", egyedi hangzatmenete és ritmikai képe, ez a "compas". A többség számára a flamencóról először egy szenvedélyes, tüzes táncosnő (díva) jut először az eszébe, aki ritmusos kopogásával, hirtelen forgásaival, nagy kifejező erővel és mély érzelmekkel tölti meg a táncát. Ezt a hangulatot a végletes fájdalomról vagy épp örömről szóló dalokkal az énekes tölti meg, melyhez nélkülözhetetlenek a flamenco gitár húrjain felcsendülő vérpezsdítő akkordok.
A legtöbb művész úgy nyilatkozik a flamencóról, hogy ez egy életstílus, egy eszköz megérteni és interpretálni a mindennapos létezést. Így élheti át az előadó a közönséggel kiváltságos alkalmakkor a „duende-t”, a varázslatot, a lélek pillanatát.






















