Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
La Kati Compañia Flamenca társulatvezetője Inhof Katalin „La Kati”,Spanyolországban sajátította el a flamenco táncművészetét és Sevillában alapítottameg együttesét. Ez a csapat mára már kiegészült kiváló magyar zenészekkel és táncosokkal. Számos itthoni és nemzetközi fesztiválok első díjainak nyertese.
A társulat támogatója Cervantes Intézet. Az előadás az autentikus („puro”) flamenco jegyeit őrzi, felvonultatva a flamenco különböző stílusait. Egyszerre tartalmaz flamenco tánc, táncszínház és koncert elemeket. A társulat történeteinek elmeséléséhez kifinomult összhangban használja a nagyon kifejező flamenco táncművészetet és zenét, mindig ügyelve arra, hogy a tánc-zene-fényjáték ne öncélú legyen, hanem egy nyelvi többletértéket képviseljen.
©La Kati Compana Flamenca - 2012.02.25.
Társulat tagjai
Inhof Katalin „La Kati”- szóló tánc és a társulat koreográfusa
Manuel Alejandro Montero- flamenco gitár és a társulat zeneszerzője
Juan Fariña- flamenco ének
Manuel Alejandro Montero és Juan Fariña számost nemzetközi fesztiválok első díjainak nyertesei.
Zenészek
Gyulai Csaba- ütőhangszerek
Kallai Nóra- cselló
Tánckar
Durst Adél- tánc
Kovács Beáta- tánc
Kóródi Erika- tánc
Marschalkó Linda- tánc
Szép Eszter- tánc
A flamencóról röviden
A flamenco, amely közel kétszáz éves múltra tekint vissza, Spanyolország déli részéről, Andalúziából származik. Ebben a zene- és táncvilágban keveredtek össze a különböző népek kultúrái: a mór, a zsidó, a keresztény, az andalúz, az arab, az indiai és a cigány kultúrák.
A flamenco mára már a világon egyedülálló művészetté fejlődött, melynek van saját dialektusa, egyedülálló tradíciója és szabálya, s mely mégis napról napra változik.
A flamenco egy szájhagyományon keresztül terjedő tradíció, csupán a zene lett sikeresen átírva szóló gitárra.
A három alapvető eleme a flamencónak az "El Cante" (ének), az "El Baile" (tánc,) és a "El Toque"(gitár) szövetségéből kiindulva, a "cante" számos stílusa vagy formája alakult ki, amelyeket "palos"-nak neveznek. Mindegyiknek van saját neve, eltérő zenei karakterisztikus hangneme vagy "modusa", egyedi hangzatmenete és ritmikai képe, ez a "compas". A többség számára a flamencóról először egy szenvedélyes, tüzes táncosnő (díva) jut először az eszébe, aki ritmusos kopogásával, hirtelen forgásaival, nagy kifejező erővel és mély érzelmekkel tölti meg a táncát. Ezt a hangulatot a végletes fájdalomról vagy épp örömről szóló dalokkal az énekes tölti meg, melyhez nélkülözhetetlenek a flamenco gitár húrjain felcsendülő vérpezsdítő akkordok.
A legtöbb művész úgy nyilatkozik a flamencóról, hogy ez egy életstílus, egy eszköz megérteni és interpretálni a mindennapos létezést. Így élheti át az előadó a közönséggel kiváltságos alkalmakkor a „duende-t”, a varázslatot, a lélek pillanatát.