Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.
Platóni dialógusok, Ionesco drámarészlet és haikuk, sötét tónusok, fények, hatalmas mozgatható pannók. Játék az artikulációval, a folyton változó nyelvvel, a kimondott szó erejével, a mozdulatok humorával. Horváth Csaba és a Forte Társulat biztos kézzel vezet minket a kommunikáció és kommunikációképtelenség világába, ahol tánc, zene, csend és szöveg szerves és magától értetődő egységet alkot.
„Kik ezek a fekete selyemruhás, kék védőkesztyűs lányok és öltönyös, kék pólós fiúk: az istenek követei, az isteni vidékek őrzői vagy a mesemondók? Hol vagyunk ebben az üres, víztükörként csillogó fekete táncszőnyeg-padlós és graffitis téglafalakkal átdíszíthető térben: az isteni vidékeken – a mennyben vagy a pokolban –, azok határán vagy épp azokon kívül, az emberi világban?” (Miklós Melánia)
„Dolgozunk és keresünk. Anyagokat próbálunk megfogni és összegyúrni, és bizony sok esetben kifejezetten a komplexitás megteremtésére törekszünk. Máskor meg épp ellenkezőleg: eldobálunk kifejezőeszközöket, és inkább az egyszerűség felé megyünk. A tánc, a szöveg, zene és képzőművészet egysége természetesen a modern színházban. Ezt nevezik kortárs színháznak. A tánc maga is képzőművészet.” (Horváth Csaba)
„Physical theatre: fizikális, avagy testi színház. Ugyan melyik színház nem az? Nem könnyű meghúzni a határokat, amelyek egyik oldalról a betűből építkező, másik oldalról a túlnyomórészt tánctudást alkalmazó előadásokat választják el ettől a sajátos színházi formától. A hazai szóhasználatban „fizikai színház”-ként meghatározott műfaj ugyanis tartalmaz(hat) szövegeket, mesél(het) történetet, ugyanakkor persze része (lehet) a tiszta tánc is. De lényegét tekintve ez a színház elsősorban mégsem a szövegre és a táncra fókuszál, hanem az előadó testére. Arra, ami ott láthatóan megjelenik. Így aztán ez a színház a „prózai” vagy „táncos” előadásoknál sokkal többet „vesz ki” előadójából, de nézőjéből is. A néző képzeletét, intellektusát és igen, testi reakcióit – hiszen érzelmei „rezdülései” is azok – éppúgy aktivizálja ez a történés, ahogyan azokét, akik létrehozták és előadják.” (Forte Társulat)
Horváth Csaba a néptánc felől érkezett a kortárs világába, koreográfusi pályafutása tíz éve a Duhaj című koreográfiával indult. Előadóként a Honvéd együttestől Kovács Gerzson Péter TranzDanz formációján át számos produkcióban közreműködött, majd nyolc éven át a Közép-Európa Táncszínház koreográfusaként dolgozott, mielőtt 2005-ben megalapította saját társulatát, a Fortedanse-t. Horváth Csaba 2007-ben Lábán Rudolf-díjat kapott.






















