Megkezdődtek az Úri muri, megazisten! című új magyar mozifilm forgatási munkálatai a Nemzeti Filmintézet fóti stúdiójának kültéri díszletében. A játékfilm Móricz Zsigmond híres regényének feldolgozása Vidnyánszky Attila rendezésében, amely 43 napon át forog egészen július végéig. A forgatási helyszínek között lesz Debrecen, Fót, a hortobágyi puszta és tanyavilág, valamint Dömsöd, Kunpuszta és Szabadszállás is. A főszerepben Berettyán Sándor.

Az Andaxínház Visszaverődések című táncelőadásban az előadók Marcel Duchamp világát idézik meg amellyel egy pillanatnyi és kísérleti helyzetet teremtenek, amely változásnak és módosulásnak van kitéve.
Duchamp francia festő, képzőművész, kubista, szürrealista és dadaista stílusban alkotott, és minden modern stílusirányra hatással volt. Művészetével megelőlegezi a transzvesztita művészetet, a happeninget, a performance-ot, és a body artot.
Az Andaxínház 2009-ben elkezdett koncepcióját folytatva, most is fiatal társalkotókat hívott meg az együttgondolkodásra, lehetőséget adva nekik a kibontakozásra, melynek során különböző művészeti ágak egymásba kapcsolódásának lehetőségeit vizsgálják.
„Látszik a termékeny együttgondolkodás az előadás megalkotásában résztvevő alkotók és a meghívó fél között. De ez nem csupán egy képzőművészetileg igényes és átgondolt előadás - olyan akad azért máskor is - hanem az igazi varázsa az, hogy két kivételes táncos hozza játékba a rafinált Duchamp-idézeteket, mozgásnyelvében is reflektálva az adott kontextusra.” - Tóth Ágnes Veronika
„Az Andaxínház produkciójában ugyanis ezúttal is tudatosan randevúztak a képzőművészet, a zene és a tánc markáns képviselői... akik alaposan ki is tettek magukért. Ember meg nem mondja, hogy a három összetevő közül melyiknek van primus inter pares szerepe.” - Kutszegi Csaba
„A táncosok mozgását figyelve inkább érzeteket, asszociációs löketeket kapunk, mint konkrét megfejtéseket. A néptáncos jellegű láblengetések a kendőzetlenebb népi erotikára utalnak, míg az ökölbe szorított kezek a vágy kegyetlen, szenvedés-természetét idézik.” - Ádám Kata