Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Egyáltalán nem meglepő, hogy a hollywoodi legenda, Clint Eastwood fia, Kyle Eastwood igazán lélegzetelállító „super cool” dallamvilágot képes megálmodni. Okos, emelkedett és intelligens stílusát mindenhol elismerik a jazz világában.
Kyle olyan érzékenységgel és profizmussal állítja színpadra az élő koncerteket, hogy a létező legigényesebb zeneként kerültek a köztudatba. Kyle egy tehetséges angol zenekarral dolgozik, így a világ majdnem összes zeneszerető emberének elnyerte az elismerését – és ehhez semmi köze nem volt a családfájának.
Legutóbbi, Metropolitain című albuma a harmadik, amely a Candid kiadónál jelent meg. Élethűen adja vissza azt az élő hangzást, amely a világ minden táján lenyűgözte a közönségét. Előremutató, újszerű stílusával – és annak köszönhetően, hogy olyan zenészekkel dolgozott együtt, mint Till Bronner, Camille, Manu Katche és Eric Legnini – Kyle valóban a világ jazz-elitjének a tagjai között tudhatja magát. A lemez társproducere Miles Davis fia, Erin Davis volt – és Kyle régi alkotótársa, Michael Stevens.
Ahogyan azt a The Independent egyik lapszámában meséli magáról, igazi zenészcsaládból származik.
„Amikor megmondtam édesapámnak, a színész és rendező Clint Eastwoodnak, hogy zenész akarok lenni, nagyon örült neki. A zene mindig nagyon fontos volt a családunkban. A szüleimnek köszönhetem a zenei ízlésemet, és azt, hogy egészen kiskorom óta szeretem a jazzt. Emlékszem, miközben a házi feladatomat írtam, Duke Ellington, Count Basie, Miles Davis, Dave Brubeck, Thelonious Monk és a Stan Kenton Big Band lemezei szóltak a házban. Apukám zongorázik, ahogy régen édesanyám is, sőt, anyukám édesanyja zenetanár volt Illionisban, a Northwestern Egyetemen.”
Kyle számtalan alkalommal ellátogatott édesapjáékkal a Monterey Jazz Fesztiválra.
„Egy híres apának az az egyetlen előnye, hogy bármikor be tudsz menni a színfalak mögé” – mesélte egy interjúban, amelyet mostohaanyja, Dina Ruiz Eastwood készített vele. „Sok nagysággal találkoztam, többek között Dizzy Gillespie-vel és Sarah Vaughannal. Ha erre gondolok, mindig rádöbbenek, hogy ezek a zenészek milyen nagy hatással voltak a pályámra!”
Első élménye az volt, amikor Clint megmutatta neki, hogyan játssza a boogie-woogie basszus szólamát bal kézzel, miközben ő a szólót játszotta a jobb kezével. Ezek után nem csoda, hogy Eastwood főiskolás korában basszusgitározni kezdett. R&B-t tanult, és hallás után reggae-t is játszott. Miután a francia basszusgitáros, Bunny Brunel tanítványa lett, rendszeresen koncertezett New Yorkban, valamint Los Angelesben és annak környékén. Ezzel egy időben megalapította a Kyle Eastwood Quartetet, akikkel 1996-ban fellépett az Eastwood After Hours: Live at Carnegie Hall elnevezésű koncerten, amellyel Clint Eastwood és a jazz iránti szeretete előtt tisztelgett. Az édesapja egyébként is mindig támogatta, és szerette, amit csinál.
„Ami az édesapámat illeti, azóta, hogy komolyan kezdtem venni a zenei pályámat, mindig mellettem állt” – mondta a The Independent című lapnak adott interjúban.
1998-ban a Sony kiadta első CD-jét – From There To Here címmel – amelyen ugyanúgy voltak jazz sztenderdek, mint saját szerzemények. Miután szerződést kötött a brit Candid kiadóval – 2004-ben –, Eastwood Dave Koz Rendezvous kiadójához pártolt, ahol meg is jelent két albuma. 2005-ben a Paris Blue látott napvilágot, amellyel kapcsolatban elmondta: „a jazz gyökereket meghagyta, de még megfűszerezte egy kis swinggel és funkyval”. Nem csoda, hogy az album a francia jazz slágerlista első helyén landolt. Harmadik, Now című CD-jén – Ben Cullum és a londoni zenei élet elitje mellett – együtt dolgozott a BBC jazz díjának zongoristájával, Andrew McCormackkal.
A címadó dal posztmodern jazzátiratától kezdve a Let’s Play buja dallamán keresztül a September Nights elektro-groove-os hangulatáig a hallgatókat magával ragadták a lemez szerzeményei. Az albumot Kyle három földrészen mutatta be élőben, óriási sikert aratott zenekarával, és a legjobb kritikákat kapták, bármerre is jártak.
Szólókarrierje mellett Eastwood több olyan filmnek a zenéjét jegyzi előadóként, zeneszerzőként vagy hangszerelőként, amelyben az édesapja szerepelt. Az első a Titokzatos folyó volt, amely Oscar-díjat kapott. Ezt a Regarding Henry, a Zöldfülű, a négy Oscar-díjat nyert Millió dolláros bébi, A dicsőség zászlaja, a Levelek Iwo Dzsimáról, az Elcserélt életek, a Sorsvonat és a Gran Torino című produkciók követték. Színészként is bemutatkozott, többek között a L'Heure d'été, A szív hídjai, a Lebujzenész és a The Outlaw Josey Wales című filmekben.
A zenekar tagjai: Kyle Eastwood – basszusgitár ç Andrew McCormack – piano ç Graeme Flowers – trombita ç Graeme Blevins – szaxofon ç Martyn Kaine – dobok