Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Közép-Európa Táncszínház 21 éves működése során most először szervez nyitott, meghirdetett workshopot meghívott külföldi mesterek vezetésével.
A professzionális táncosok tréning-lehetőségeinek palettáján szeretnének nyitni – mivel a nem szigorúan vett társulati formában dolgozó táncosok kevés kurzusba tudnak bekapcsolódni, akár ami a mindennapos tréningjüket, akár ami az újabb technikák elsajátítását, állandó fejlődésüket illeti.
A KET állandó képzésvezetője, Jónás Zsuzsa két brüsszeli táncművész-tanárt választott ki a kurzus megtartásához: Eléonore Valère-Lachky-t és Anton Lachky-t.
Az 5 napos kurzus során napi 2-2 órában tart órákat a két vendégoktató. Az összesen 10-10 órás intenzív kurzusok elegendő időt biztosítanak a professzionális táncosoknak az oktatók saját stílusa és táncnyelve elsajátításában, részletiben való elmerülésében.
A meghívott oktatókról
Mindketten a brüsszeli PARTS-ban tanultak és végeztek. Eléonore Valre-Lachky neve Magyarországon sem ismeretlen: az Inspiráció sorozat keretében a Trafóban mutatta be darabját a Budapest Tánciskola táncosaival. Olyan neves művészekkel és társulatokkal dolgozott, mint Wim Vandekeybus, Michele-Anne de Mey, Les ballets C de la B, (Lissi Estaras), Kristian Smeds, jelenleg pedig a Jan Lauwers vezette Needcompany tagja. Anton Lachky Akram Khan társulatával turnézott világszerte. Mindketten tagjai voltak a Helsinki Városi Színháznak, s számos jelentős nemzetközi iskolában és fesztiválon tanítottak már, s szereztek jelentős táncpedagógiai gyakorlatot. Az évek során stílusuk egyénivé formálódott.
A kurzusról
A kurzuson a nagy szerepet szánnak a sebességnek és a nagyfokú fizikalitásnak, illetve a különböző mozgásminőségek közötti kontrasztok kiemelésére, megragadására fektetünk különös hangsúlyt.
A kurzus célja a táncos önnön testismeretének elmélyítése, a fizikális energiák felismerése, és kiaknázása, egy olyan mentális állapotig, ahol már az ösztönös energia generálja a mozgást. Ennek tudatosítása elősegíti egy alkotói, előadói teljesség elérését, ennek kommunikációját és pontos orientációját. Az energiák önmagukban való használata, egyénenként annak egymáshoz feszítése mind táncosban magában, mind partnering- illetve kontaktusbeli esetben egy új fogalmazási formát, és mentális készenlétet ad a kurzuson résztvevőknek.