Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Hazánk egyik legpatinásabb zenekara, a hamarosan fennállásának 25. évfordulóját ünneplő After Crying egy rövid spanyol-portugál „miniturné” előtt még beugrik az A38 Hajóra.
A Budapesten igen ritkán koncertező zenekar fellépése különösen fontos esemény lesz a klasszikus zenével ötvözött progresszív rock kedvelői számára. Az előzenekar a fiatal generációt képviselő Random Deeds lesz.
A jövőre negyedszázados After Crying zenekar és alkotóműhely munkássága egyedülálló a hazai palettán, s a nemzetközi mezőnyben is ritkaságszámba megy. Klasszikusan képzett alkotóinak művészi célkitűzése, hogy olyan alkotásokat hozzanak létre, amelyek a mai zenei köznyelv elemeit használják, tehát sokak számára érthetőek, és képesek komoly témákról mély tartalmat magas művészi igénnyel megfogalmazni. Egyfajta "korszerű komolyzene" ez, amely egyszerre kíván saját kora közönségének és az örökkévalóságnak szólni. A hangszerpark koncertváltozatban a klasszikus hangszerektől (cselló, trombita, zongora) a rockzene standard hangszerein keresztül a modern elektronikai eszközök használatáig terjed. Mindezeket szerves dramaturgiai egységbe foglalja a zenekar, amelyben a dalformától a hosszú instrumentális kompozíciókig minden forma az annak legmegfelelőbb tartalommal párosul.
Az After Crying 1986-ban alakult, és a magyar zenei színtéren lényegében egyedülálló hangzásával, attitűdjével gyorsan kultikus státuszba emelkedett. A kezdeti akusztikus felállást idővel az elektronikus kísérletezés egészítette ki. A zenekar gyakran lépett fel közreműködő zenészekkel, nemritkán akár szimfonikus zenekarral kiegészülve koncerteztek. 1994-ben az egyik alapító, Vedres Csaba elhagyta az After Cryingot, amely meglehetősen hosszú idő után talált magára. Hogy milyen sikerrel, azt hosszú és teltházas koncertturnék, külföldi fesztiválmeghívások és az év együttesének járó 2004-es eMeRTon-díj bizonyítja.
Az előzenekar, a Random Deeds zenéje a szellősebb akusztikus daraboktól kezdve a tempósabb utazós témákon keresztül, az elszállós pszichedelikus zajokkal és hanghatásokkal dúsított rockzene színes skáláján mozog. A Basis of Comparison és a One Round Zero címet viselő albumok szövegei személyes hangvételben fogalmazódtak, témáik között megtalálhatók a politika kritikái, az útkeresés, az emberi kapcsolatok, a hétköznapok részletei, a hétvégék hangulata, a világ kívülállóként való szemlélete, a „mihez képest” nagy kérdései. A progresszív rock és a Pink Floyd rajongóinak mindenképpen ajánlott elmerülni a Random Deeds világában.