Egy tisztességes pápaválasztós film. Majdnem végig. Ugyanis sokan úgy fogják érezni a sztori utolsó csavarja után, hogy mégsem annyira tisztességes ez a film. Ennél konkrétabbat nem lehet mondani anélkül, hogy valamit el ne szpojlerezzünk a történetből.
A májusban debütált Kishúg, november 19-én, a Millenárison ad koncertet, itt először lesz kapható a zenekar nemrég elkészült albuma.
Szalóki Ági (1978) három gyereklemez, illetve a Hallgató és a Karády-dalokat összegyűjtő A vágy muzsikál című korongok után hatodik lemezét Borlai Gergővel készítette el. Szalóki Ági énekesnő, zeneszerző az Ökrös és a Besh o droM együttesben eltöltött aktív tagság után szóló-énekesnőként a magyar világzene és jazz több generációjának legnagyobb tagjaival zenélt már együtt. Borlai Gergő (1978) dobos, zeneszerző, a magyar zenei élet egyik legsokoldalúbb művésze, Presser Gábor jobb keze, a European Mantra vezetője, illetve a német Meinl Cymbals ütőhangszercég kiemelt művésze, nemzetközi képviselője az utóbbi időben olyan világsztárokkal játszik, mint Scott Kinsey, Gary Willis, Nguyen Lé, Hadrien Feraud.
A Kishúg virtuálisan született chatelve, emailezve, hangfájlokat cserélve. Gergő egy mátrai kis faluból küldte a zenei alapokat, amelyekre Ági szöveggel és dallammal válaszolt Budapestről, New Yorkból, Bangkokból vagy Kolozsvárról. Az egymástól igencsak távol álló zenei világok egységes rendszerré olvadtak össze, persze megtartva mindkettejük egyéniségét és zenei ízlését. A különleges produkció ősbemutatóját 400-an látták az A38 hajón, május 8-án.
A Kishúg dalai megerősítik és kiteljesítik azt az irányt, amerre a hangszeres kísérettel megszólaló dal fejlődik a XXI. századi magyar zenében. Hangzásvilágában az elektronikus megszólalás tökéletes harmóniára törekszik a hangszeres előadóművész virtuozitásával, és mindez higgadtan szolgálja műdal és népdal kíséretét egyaránt.
A Kishúg zenéje által, nem utolsó sorban Szalóki Ági hangja és művészi lelkülete által a hagyományos népzenéből modern dal válik, és fordítva: a komponált dallamok egy újfajta, városi folklór hagyományának következő fejezetét képviselik. A Kishúg a világfalu zenéje: a YouTube találkozása az erdélyi zsúptetők alatt, mélyen melegítő kemenceparázzsal, a merevlemez találkozása az emlékezet galaxisával és az áradó művészi energia találkozása az emberi civilizációt működtető energiákkal.