Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Ki gondolná, hogy Stravinsky kopogó ritmusaihoz remekül illik a salsa érzéki mozdulatvilága? Vagy hogy bizony még mindig Schubert dalai a legalkalmasabbak arra, hogy két ember kapcsolatának minden apró árnyalatát életre keltsék a színpadon? A Franciaországban élő izraeli táncművész, Emanuel Gat két koreográfiájában vonzások és választások tökéletes rendszere rajzolódik ki a lépések és formációk szakadatlan, hipnotikus füzéréből.
A marokkói gyökerű ötgyermekes családapa, Emanuel Gat sokáig karmesternek készült. A tánccal 23 éves korában találkozott először, de sokáig nem gondolta volna, hogy ez lesz a hivatása. Első önálló koreográfiáját Bach zenéjére készítette 1994-ben, saját társulatát pedig 2004-ben alapította, miután a gázai övezet közeléből Franciaországba költözött. A Téli utazás és a Tavaszi áldozat ugyanebben az évben hatalmas sikert aratott az uzèsi táncfesztiválon, majd két évvel később New Yorkban megkapta a neves előadóművészeti díjat, a Bessie-t. Emanuel Gat rendszeresen kap megrendeléseket, legközelebbi bemutatója 2009 áprilisában lesz: a párizsi Operaház tánckarának készít koreográfiát.
„Kizárólag a táncban és csakis abban keresem a válaszokat. Ha más médiumokat is használnék, az olyan lenne, mintha azt gondolnám, hogy vannak dolgok, amelyeket a tánc nem képes kifejezni. Inkább arra törekszem, hogy egyetlen kifejezőeszköz minden lehetőségét kiaknázzam, mint hogy többféle eszközt használjak 20%-os hatásfokon” – vallja a tiszta tánc műfajában alkotó Gat, aki láthatóan nem ijedt meg Nijinsky 1913 óta Stravinsky műve felett lebegő árnyékától. Szerencsére.
Március 6-án, pénteken az előadás után Lőrinc Katalin táncos, táncszakíró beszélget az alkotókkal.
Jegyár: 2500 Ft, diákjegy: 1900 Ft, a Trafó bérlet érvényes!