Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.

Egykor kaszinó volt, majd elegáns áruház, később itt rendezkedett be a Divatcsarnok, jelenleg pedig könyvpalota – ami állandó a változásban: a legfelső szint pompás szalonja, a Lotz-terem.
S hogy e tér milyen nagyszerű koncerthelyszín, arról a Budapesti Tavaszi Fesztivál idején többször is meggyőződhetünk. Itt lép fel a különleges hangszer-összeállítású dalokra specializálódó olasz I Bricconcello együttes, valamint a cigány előadóművészi hagyományok ápolására létrehozott Roma Hungaricum Művészegyüttes.
A kvartettirodalom népszerű műveit, Haydn-, Schubert- és Verdi-darabokat tűz műsorára március 26-án a világjáró Kodály Vonósnégyes. Az amerikai fortepiano-művész, Malcolm Bilson és Szutrély Katalin Schubert- és Schumann-dalokat tolmácsol, Bilson pedig műsorra tűz néhány igazi ritkaságot is: Schubert töredékben maradt szonátatételeit, saját kiegészítésekkel (március 31.).
A megújult Vigadó is várja az érdeklődőket. A Liszt Ferenc Kamarazenekar egy fantasztikus angol trombitaművésszel ismerteti meg a budapesti közönséget (március 27.). Bizonyára sokan emlékeznek még a legendás francia trombitásra, Maurice Andréra, aki mindig szívesen játszott együtt a Rolla János vezette Liszt Ferenc Kamarazenekarral. Lehet, hogy a fesztiválon fellépő, feltűnően csinos Alison Balsom, a 2013-as Gramophone-szavazás kiemelt díjazottja Andréhoz hasonlóan a zenekar visszajáró vendége lesz a jövőben.
A fesztiválon a korábbiakhoz képest több alkalommal találkozhatunk a könnyű műfaj képviselőivel.
Rufus Wainwright személyében világsztár lép a Művészetek Palotájánakszínpadára (április 3.). A különleges kisugárzású énekes-dalszerző egyszerre poéta és rocksztár, koncertjei legalább annyira zenei események, mint komplex színházi előadások.
Az Eurovíziós Dalfesztiválon tradicionálisan jól szereplő Portugália egyik legnevesebb előadójával képviselteti magát a fesztiválon (március 29.). Dulce Pontes számos stílusban (pop, népdal, klasszikus) mozog otthonosan, a világ azonban elsősorban fadoénekesként tartja számon. Ez a melankolikus, nosztalgikus hangulatokat keltő városi népzene különösen közel áll Dulce Pontes stílusához, előadói habitusához. Első nagy sikerét 1991-ben, Lusitana Paixão („Portugál szenvedély”) című számával aratta, a Canção do Mar („A tenger éneke”) című dala pedig igazi világsláger lett, olyan előadók is feldolgozták, mint Sarah Brightman.
Forrás: Fesztiválváros hírlevele






















