December 3-án veszi kezdetét a Budapest Debut Film Forum (BDFF). A négynapos eseménysorozat célja, hogy az elsőfilmes rendezők és producerek bemutathassák projektjeiket, és tapasztalatokat cserélhessenek az európai, elsősorban a visegrádi régióból érkező kollégáikkal. A BDFF helyszíne a JCC Budapest – Bálint Ház lesz.
Ladislav Postupa neve összeforrt a cseh avantgárddal. Talált tárgyak felhasználásával készített fotói nemcsak nagyon egyéniek, hanem mindig nagyon határozott állásfoglalásokat is jelentenek. Legjellegzetesebb képei – Magyarországon először – a Nessim Galériában lesznek láthatók.
A kiállítás Postupa 1965-től napjainkig terjedő fotográfiai munkásságának legjellemzőbb darabjaiból került válogatásra. Ennek a korszaknak a képei Postupára és a cseh avantgárd szellemiségére egyaránt nagyon jellemzőek.
Ebben az időszakban a fotográfusok tobzódnak jelekben, az élet jeleiben, melyek szürrealista víziókká lényegülnek át. Ekkor dolgozik Emila Medková, Villem Reichmann, Ivo Přecek, csak hogy a legjelentősebbeket említsük ebből az irányzatból.
Postupa aprólékosan tervez, és gondosan hajt végre. Világ életében ilyen volt. Szürrealizmus ide, látomásos képek oda, ő a saját talált tárgyait gondosan bevilágítja a műteremben. Elrendezi őket a fekete háttér elé. Kiragadja őket a mindennapokból, mintha valahol a kozmikus űrben lennének. Jellé válnak. A mindennapi élet egy aspektusának jelévé. Jungi értelemben vett szimbólummá válik a fogpasztásdoboz, vagy a vaslemez maradéka.
Meglátni és fénnyel kibontani belőlük a jelentést csak olyan ember tudja, akinek a szeme, a szelleme képes a leghétköznapibb értelemben vett mikrokozmoszban az egészet meglátni. Már akkor látta bennük a jelet, amikor a szemétből kiemelte, az utcán felvette. Meglátta benne azt a nem evilági üzenetet, amelyet a fénnyel kibontva, a fekete égboltra szegezett. És ebben a pillanatban a tárgy eltűnt.
Postupa nem csatlakozott semmiféle formális mozgalomhoz és saját hazájában sem állított ki sokat, de sajátos módon művei ott vannak a Victoria and Albert Museum-tól kezdve a nagy magángyűjteményekig.
Azok után, hogy a világ meg- és elismerte a cseh fotográfusok, Dritikol, Rossler, Funke nevével fémjelzett nemzedéket, az érdeklődés egyre inkább az őket követő nemzedék, Postupa nemzedéke felé fordult.
A magyar közönség számára azért lehet fontos ez a kiállítás, mert a bemutatott anyag egy olyan korszakból való, amelyben a magyar fotográfia egészen más kérdésekkel foglalkozott. A Nessim Galériában nyíló kiállítás szeptember 15-től október 22-ig lesz látható.