Átlépte az 500 ezer nézős álomhatárt a Futni mentem! Herendi Gábor új romantikus vígjátékát a hétvégén 53.636 néző látta, amellyel bemutatása nyolcadik hétvégéjén ismét élre állt a mozis toplistán! November 21-i bemutatója óta immár 500.248 néző tekintette meg a filmet. 1989 óta korábban mindössze öt magyar film lépte át a félmilliós álomhatárt, Herendi Gábornak a Valami Amerika után a Futni mentem a második filmje, amellyel elérte ezt a bravúrt.
Interaktív, többnyelvű chatbotot hoztak létre, amely világszerte elérhető.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Rakuten Viber bejelentette legújabb partnerségét - a COVID-19-ről szóló téves információk leküzdésére egy interaktív, többnyelvű chatbotot hoztak létre, amely világszerte elérhető. A bot célja a vírusról gyorsan terjedő hamis hírek és valótlan információk leküzdése. A chatbot hamarosan több mint 20 nyelven válik elérhetővé. Jelenleg angol, orosz és arab nyelven nyújt segítséget azoknak, akik pontos és hiteles információkat keresnek, illetve választ ad a pandémiával kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre és a legfrissebb híreket szolgáltatja.
A „Legfrissebb hírek” menüpont valós időben, közvetlenül a WHO honlapjával megegyezően frissül, így a legújabb információk egyenesen a kezedben landolnak. A további fő menüpontok a következők: „Védd magad”, „Maszk használata”, „Utazási ajánlatok” és egy interaktív „Mítoszok” kvíz a vírusról való ismeretek próbára tételére. Az „Adakozz most” gomb arra ösztönzi a felhasználókat, hogy támogassák a WHO világjárvány elleni küzdelmét a COVID-19 Szolidaritási Felelősségi Alap számára felajánlott adományokkal.
„A WHO célja, hogy minél több embert érjen el megbízható egészségügyi információkkal az innovatív, digitális technológián keresztül. Az információ hatalom és életmentő lehet a világjárvány idején” - mondta Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója.
„Segítünk az embereknek a kapcsolattartásban, miközben segítséget nyújtunk a helyi és globális kormányzatoknak és az egész világon működő egészségügyi szervezeteknek, azáltal, hogy felvesszük a küzdelmet a téves információkkal és valós híreket közlünk. A Rakuten Viber és a WHO együttműködnek annak érdekében, hogy az egyének és a közösségek tájékozottak és egészségesek maradjanak ebben a kihívásokkal teli időszakban. Használd a chatbotot és oszd meg, hogy támogasd és megvédd hozzátartozóid – ez a digitális biztonság” - mondta Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
A chatbot ingyenes és világszerte már 1,1 milliárd Viber felhasználó számára elérhető. A Viber emellett egy speciálisan kialakított matricacsomagot is elindít, amely kiegészíti és támogatja a harcvonalban lévő egészségügyi dolgozók erőfeszítéseit a vírussal szemben, valamint motivációs és pozitív üzeneteket terjeszt világszerte a karantén ideje alatt. Azok, akik letöltik a csomagot a Viber matrica-áruházából, azonnali hozzáférést kapnak a chatbothoz. A bot ezen a linken keresztül is elérhető.