A nyáron a HISTORY volt Magyarország legnézettebb ismeretterjesztő csatornája

Ufók, kincsek és életre kelt történelem – az ősz is izgalmas lesz a HISTORY-n.

Az ismeretterjesztés határait a szórakoztatás felé kiterjesztő műsorainak köszönhetően a HISTORY lett Magyarország vezető ismeretterjesztő csatornája a nyári hónapokban és szeptember első felében. Az Ufó-nyár műsorai vagy éppen a Tűzben edzett legújabb epizódjai több mint egymillió nézőhöz jutottak el a kereskedelmi célcsoportban.

Történelmi évnek bizonyult a HISTORY számára 2020: az adó az év nyarára Magyarország első számú ismeretterjesztő csatornája lett. A HISTORY a Nielsen Közönségmérés adatai szerint 1%-os közönségarányt ér el a 18–49 éves korosztályban 2020 július és augusztus hónapok átlagában, és szeptember első szűk két hetében tovább erősödve (1,2% SHR) őrizte meg vezető pozícióját. A HISTORY június 26-án 2,1%-os közönségarányt ért el, ami rekord a csatorna hazai történetében. De a nyár és a sikerek ezután is folytatódtak: július–augusztusban az előző év azonos időszakához képest 25%-kal (0,8%-ról 1%-ra) növelte közönségarányát a kereskedelmileg kiemelt célcsoportban, míg a teljes lakosság körében 33%-kal, 0,5%-ról 0,8%-ra erősödött. A csatorna műsorainak növekvő vonzerejét mutatja, hogy a HISTORY-ra kapcsoló 18-49 éves nézők naponta átlagosan 76,1 percet töltöttek el a csatornán a két hónapig tartó időszakban, szemben a tavaly nyáron mért 51.6 perccel, ez pedig 47%-kal több eltöltött időt jelentett. A nyár végeztével a HISTORY ebben a mutatóban is tovább erősödött: szeptember első 13 napján már 85.8 percet töltöttek el a csatornán az ide kapcsoló és itt ragadó 18-49 éves nézők.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a nyáron a HISTORY lett a legnézettebb ismeretterjesztő csatorna Magyarországon – jelentette ki Izabella Wiley, az A+E Networks közép- és kelet-európai részlegének ügyvezető igazgatója. – „A HISTORY azoknak a csak itt látható műsor-formátumoknak köszönheti a népszerűségét, amik bátran kiterjesztik az ismeretterjesztés határait a szórakoztatás felé. Nap mint nap történelmi események tanúi vagyunk. A HISTORY csatornánál mi ezeket a történeteket próbáljuk közvetíteni modern technológiát és nyelvezetet használva. A nézőink nem azért nézik a csatornát, hogy egy unalmas iskolai órát vagy fekete-fehér dokumentumfilmet lássanak, hanem, izgalmas, szórakoztató műsorokra vágynak.”

Az összeesküvés-elméletek emblematikus részei a csatorna DNS-ének. Júliusban az Ufó-nyár című tematikus műsorfolyam sorozatai, köztük a Titkos ufó-akták és az Ufók: veszélyes találkozások a csatorna legnézettebb műsorai lettek. A történelem ihlette, drámai reality műsorok szintén védjegyei a HISTORY-nak. Ilyen műsor a Tűzben edzett, amelynek augusztusi epizódjaiban a sorozat eddigi legjobbjai mérték össze erejüket a zsűri tagjaival.

Az ősz hasonlóan izgalmasnak ígérkezik. Szeptemberben indul a Rejtélyes ősz című tematikus műsorfolyam, amelynek keretében új részekkel jelentkezik a HISTORY zászlóshajója, az Ősi idegenek, amely számtalan vitát és néhány mémet is generált az eddigi 14 évad során. Októberben jön a Leonardo DiCaprio produceri közreműködése mellett készült, Grant című minisorozat az amerikai polgárháború híres tábornokáról, az Egyesült Államok 18. el-nökéről.

A HISTORY identitásának részei a kincskereső műsorok is, például az Oak Island átka, amely az eddigi évadok legjobb pillanataival tér vissza, A II. világháború elveszett aranyának új évadjában pedig a Fülöp-szigeteken kutatunk majd a japán hadsereg kincsei után.

Hirdetés