Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Maszkos plakát és felfedezett ország a díjnyertes kampányokban.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton. A Tricky Communication ügynökséggel közösen megpályázott „Magyar Termék Felfedező promóciót” aranyéremmel, a KNK PR&Média ügynökséggel közösen benyújtott „Vedd a hazait! Védd a hazait!” pályázatot pedig ezüstéremmel díjazták a szakmai zsűri döntése alapján és a fókuszcsoportos kutatás elbírálása után.
A Felfedező promóció egyik fontos pozitívuma volt, hogy a vállalkozások alacsony belépési küszöb mellett csatlakozhattak az ország különböző nevezetességeit és kulturális látnivalóit bemutató, értékes nyereményeket kínáló játékhoz. A résztvevők szerették a kaparós sorsjegyekkel és izgalmas, dinamikus weboldallal dolgozó kampányt, amely sikerrel szólította meg a fiatalabbakat is. Ráadásul a kódfeltöltés után mindenki azonnal megtudta, nyert-e valamit az értékes nyereménypiramisból. Aki nem, az is érdekes információkat olvashatott egy-egy megyénkről, így a program edukatív jellege is erős volt.
A vásárlásnövelés mellett a védjegy-kategóriák és az azokat használó termékek bemutatása is fontos célja volt a kampánynak. A tavasztól idén januárig összesen 34 héten át tartó játékban 16 cég és több mint 28 ezer játékos vett részt, 106 ezernél is több kódfeltöltést elérve. A vásárlók minden megye lekaparásával növelték nyerési esélyüket, már egy játék tárgynyereményt érhetett, a főnyeremény pedig egymillió forint volt. Fontos volt a gamification jelleg, a mobilra történt optimalizálás, a nyertesekkel történő hatékony kapcsolatfelvétel és az erős retargeting hirdetések is.
A „Vedd a hazait! Védd a hazait” kampányt értékelő szakemberek kiemelték a megállókban elhelyezett citylight plakátokra húzott maszkok figyelemfelkeltő mivoltát és az ötletes szlogent. Az időzítés is remekül sikerült, a pozitív fogadtatáshoz pedig minden bizonnyal hozzájárult az is, hogy a hazai gazdaság támogatása már egy széleskörűen elfogadott nézet, a védjegyes termékekhez az emberek a magasabb minőséget társítják.
A pandémia sújtotta márciusban elindított kampánnyal a hazai termékek gyártóit összefogó nonprofit szervezet ugyanis kifejezetten a járványhelyzet miatti gazdasági nehézségekre reflektált. Azt az üzenetet, hogy munkahelyeket védhetünk meg hazai áruk vásárlásával, sikerrel adta át a kampány, melyhez több mint 100 gyártó, magánszemélyek ezrei és üzletláncok is csatlakoztak. A védjegyeket harminc új cég kezdte használni, a megjelenések pedig 200 milliós médiaértéket értek el.