Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.
Az idén március 4. és 7. között megrendezésre került, 86 galériát képviselő New York-i VoltaNY kortárs művészeti vásárt az egyik legjelentősebb szatellit vásárként tartják számon. A rendezvény egyik különlegessége, hogy a galériák helyett a művészekre fekteti a hangsúlyt, akik egyéni kiállításokon mutatkozhatnak be.
Ennek szellemében a vásár katalógusa egy „művészkönyv”, amelyben minden egyes művész két-két oldalon mutathatja be projektjét, művét. Idén azonban a harmadik alkalommal megrendezésre került műkereskedelmi fórum különös jelentőséggel bír Magyarország számára is, hiszen 3 magyar kereskedelmi galéria kapott lehetőséget, hogy bemutatkozzon ezen a jelentős rendezvényen.
Az acb Kortárs Művészeti Galéria Halász Péter Tamás, az Inda Galéria Szabó Ádám és a Videospace Budapest az indiai Gigi Scaria műveit tárja a nemzetközi közönség elé. A magyar kortárs művészeti szcéna ilyen jeles megnyilvánulására korábban még soha nem volt példa New Yorkban.
Kiállító magyar művészek:
Halász Péter Tamás (1969) – A tükröződő felületek által létrehozott optikai illúzión alapuló installációiról ismert művész figyelme az utóbbi évekken fokozatosan az emberiséget érintő globális problémák – környezetszennyezés, klímaváltozás, fogyó energiatartalékok – felé fordult, amelynek jegyében először autók, majd számítógépek újrafelhasznált elemeiből kezdett installációkat, objekteket létrehozni. Mivel két híres, New York-i felhőkarcolót ábrázoló, a számítógépek hűtőrendszerének anyagát és technikáját felhasználó, működő villanyrezsókat is tartalmazó, Forró torony című installációját a város biztonsági előírásaira hivatkozva nem engedték kiállítani, a New York-i kiállításon, új művei mellett korábbi, a fegyverek szimbolikáját és esztétikáját a középpontba állító installációja és objektjei lesznek bemutatva.
Szabó Ádám (1972) – A Munkácsy-díjas szobrász munkáinak egyik legfontosabb meghatározója a hipotézis. Olyan feltevésekkel foglalkozik, amelyek befolyásolják szobrászati és művészeti gondolkodását és tevékenységét. Kérdései és feltételezései leginkább földrajzi, természeti formák, élő organizmusok, kémiai vagy fizikai folyamatok köré szerveződnek. A szobrászat mibenlétét az határozza meg, hogy egy adott anyagból fizikai átalakítás révén milyen formát alakít ki a művész. Szabó Ádám felismerte, hogy ez a karakterisztikum nemcsak a művészetben figyelhető meg, hanem a természeti környezetben is, hiszen a földrajzi átalakulások folyamata is hasonló eredményt mutat, legyen az erózió, olvadás, lerakódás vagy más egyéb, formai elváltozást mutató jelenség. A művész fikcióval való játéka épp ott kezdődik, ahol a fizika és kémia véget ér. Az alkotó megfigyelései révén a természet reakcióit szobrászati módszerként alkalmazza, de azt a humor és az abszurd emberi kategóriáival értelmezi. Alkotásai olyan helyzeteket, állapotokat, folyamatokat mutatnak be, amelyek karakterükkel, átgondoltságukkal a természeten és a művészeten túlmutató kérdésekre utalnak. A VOLTA Show kiállításán a Plasztikai sebészet sorozatának darabjai lesznek kiállítva, ahol a szépségről alkotott teóriáját teszi át a természet világába: élő fák göcseit, csomóit cseréli ki hibátlan pótlásokra, zöldségek, gyümölcsök hibáit fedi el rávarrott foltokkal, amivel a szobrászat értelmét, hasznosságát és morális határait feszegeti.





















