Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Válogatás a világ legkülönösebb kuponos akcióiból.
Imádjuk a kuponokat: egy felmérés szerint a magyarok harmada halasztott már el vásárlást azért, hogy később kedvezménnyel szerezhesse be a kívánt terméket, míg 40% a kuponos akciók hatására olyasmit is beszerez, amit amúgy nem tervezett. A JOY-Napok karácsonyi kiadásában jól kitalált, valódi kedvezményt nyújtó lehetőségek közül válogathatnak a vásárlók, azonban a kuponozás történelmének közel 140 éve alatt bőven akadtak furcsa leárazási ajánlatok.
Altatás szakemberrel 100 dollárért
Visszautasíthatatlan ajánlat: a kupon felmutatásával potom 100 dollárért egy profi dugja ágyba a vendéget, megigazítja a párnáját, betakargatja és „angyali hangján” saját költésű altatódalokat is énekel neki. Miután a páciens lélegzése lelassult és édes álomba merült, az „altató” szakember csendben elhagyja a hálószobát. A szolgáltatás teljes, voucher nélküli ára nincs feltüntetve.
Második válás szinte ingyen!
A második válópert 50%-os engedménnyel vállalja Sean Simmons georgiai ügyvéd a helyi újságban meghirdetett kuponja szerint. „Vegyél egy válást és kapd meg a másodikat féláron” – állt szó szerint hirdetés szövegén. A kupon nagy felzúdulást keltett pár éve Amerikában, még Jay Leno műsorában is viccelődtek a témán. Simmons a Huffington Postnak elmondta, hogy a kuponakció működött, a megbízásainak száma emelkedett.
Utazzon magánrepülővel, kuponnal olcsóbb mint a vonat
A magénrepülőgépek olykor a teljes árat fizető ügyfél leszállítása után utasok nélkül térnek vissza a bázisként szolgáló repülőterükre. Ezeket az üres üléseket szeretné betölteni egy légitársaság: a megfelelő kuponnal egy-egy útra akár már 500-1000 dollárért fel lehet szállni a repülőre, ha pedig összeáll egy kisebb társaság a gép kibérlésére, akkor kuponnal a business jetes repkedés olcsóbb, mint a vonatozás.
10 dollár után jár egy zeller
Sajnos már 2006-ban lejárt a promóció, így hiába jelentkezünk az egyik amerikai élelmiszeráruház kasszájánál a kivágott kuponnal, amellyel 10 dollár vásárlása után egy darab ingyen zeller átvételére jogosított. Óvatosan bántak azért a készlettel, egy vásárló heti egy kupont használhatott fel.
Kuponnal érkezik a boldog befejezés
A Las Vegas környéki Henderson masszázsszalon különleges kuponakcióval ünnepelte meg a nyitását: az újságból kivágott szelvény felmutatásával a vendégek ingyen „boldog befejezést” kaphattak. A promóciós anyagon hozzátették azt is, hogy egy vevő egy kupont használhat fel. Nevada az egyetlen olyan állam az USA-ban amelynek bizonyos megyéiben - szigorú szabályok mellett – legális a szexuális szolgáltatások nyújtása.
Tudtad? A Coca-Cola kezdte a kuponozást
A multicégek és a kuponok találkozása nem új történet: a Coca-Cola 1887-ben adta ki az első kupont. Akkor még a vállalat nem sejtette, hogy ezzel megreformálja a kereskedelem történelmét. A Coca-Cola voucherével a vásárlók egy pohár ingyen italhoz jutottak, a marketing stratégia pedig sikeresnek bizonyult. A Coupon Sherpa adatai szerint 1894 és 1913 között kilencből egy amerikai rendelkezett Coca-Cola kuponnal, ez pedig 8,5 millió ingyen italt jelentett. Mára a legnagyobb brandek használják a kuponos módszert, mert jó hatással van a hosszútávú imidzsépítésre, megjutalmazza az új és a visszatérő vásárlókat, valamint serkenti az eladásokat.