Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.

Színesebb áruválasztékkal, modernebb belső terekkel és kibővült külső részlegekkel fogadja vásárlóit a felújított szombathelyi barkácsáruház.
A Praktiker Vas megyei üzlete szélesebb szortimentet mutat be, megnövekedett a kertosztály külső részlege, megújult az építőanyag-osztály külső területe is és hamarosan megnyílik a Drive-In részleg is.
Ezúttal Szombathelyen folytatódott a Praktiker országos áruház modernizációs programja. Szellősebb és átláthatóbb, ezáltal a vásárlók számára is kényelmesebb és szerethetőbb lett az áruház, amelynek teljes felújítása tavaly decemberben fejeződött be. A mintegy 250 millió forintos beruházásnak köszönhetően kényelmesebb terek várják azokat, akik ellátogatnak a több mint 20 évvel ezelőtt, 2001-ben megnyitott üzletbe, amelyben legutóbb 2008-ban történt egy nagyobb hozzáépítés. Akkor nyitották meg az építőanyag-osztályt, most azonban teljeskörűen átalakultak és bővültek a belső és külső terek. A Vas megyei barkácsáruház összesen 62 főnek biztosít munkát.
„Az utóbbi években megnövekedett építkezési és lakberendezési kedvnek is köszönhetően egyre több termékkör került az üzletlánc polcaira, s a vásárlók is egyre szélesebb körű igényekkel jelentkeztek, így lassan kinőttük azt a teret, amely korábban rendelkezésünkre állt” – mondta Varga Nóra, a szombathelyi Praktiker áruház vezetője. „Részben ez, részben pedig az arculatot is megújító szándék indokolta, hogy a sok szempontból már elavult épület korszerűbb, átláthatóbb, világosabb, és térszerkezetében is tagoltabb legyen. A mai kor követelményeihez alkalmazkodó elrendezésnek köszönhetően szélesebb szortimentet tudunk itt bemutatni, kezdve az elektromos installációktól a festék-, szaniter-, kert-, és bútorkínálaton át az egyéb területekig. A kertosztály külső részlegét több mint 250 négyzetméterrel megnöveltük, így itt is nagyobb kínálattal tudunk a vevők rendelkezésére állni. Megújult az építőanyag-osztály külső területe is, és hamarosan megnyílik a Drive-In részleg is, ahol a vásárlókat még könnyebben és gyorsabban tudjuk kiszolgálni” – tette hozzá.
„A Praktikerben hagyományosan a felújító és a belső ipari munkákhoz kapcsolódó áruköröket keresi a lakosság országszerte, de egyre hangsúlyosabbak az otthonszépítéssel és lakberendezéssel kapcsolatos termékek is. Áruházaink nemcsak a barkácsolásban, hanem az építésben, renoválásban, az otthonok berendezésében is segítenek, ennek megfelelően alakultak át Szombathelyen is a belső terek. Az itteni áruház vevőkörének tagjai túlnyomórészt a közép-korosztályból kerülnek ki, de egyre több a fiatal pár, akik új otthonuk megteremtéséhez, esetleg a meglévő bővítéséhez, csinosításához keresnek árucikkeket. A forgalom a kert, szaniter, csempe és építő kategóriákban legerősebb – a konkurenciához képest szélesebb választékkal rendelkezünk ezekben a termékkörökben. Részben a támogatott otthonfelújítási és más programoknak köszönhetően nagyot növekedett a festékosztályunk forgalma, amely mostantól az áruház elejére költözött, s így még könnyebben elérhető vásárlóink számára” – hangsúlyozta Varga Nóra.
A Praktiker 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet működtet, s csaknem 1700 embernek ad munkát. Nettó 76,23 milliárd forintos árbevételt ért el 2020-ban. A barkácspiacon a Praktiker 32-33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő. A Praktiker mintegy 340 beszállítóval dolgozik, a magyar beszállítók aránya meghaladja a 85 százalékot.





















