Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Concerto Budapest karácsonyi Csajkovszkij-estjét ingyenes élő közvetítés formájában követhetik azok, aki nem jutottak be a zenekar karácsonyi hangversenyeire.
Keller András a karácsonyi Csajkovszkij-est iránti óriási érdeklődésre való tekintettel november végén úgy döntött, hogy a Concerto Budapest ráadáskoncertet ad, és délelőtt 11 órától is előadja az esti karácsonyi koncert műsorát, melyben elhangzik Csajkovszkij Meditációja a Souvenir d’un lieu cherből, a D-dúr hegedűverseny, a Hattyúk tava-szvit és a Diótörő-szvit. Az est szólistája Baráti Kristóf, a koncertet Keller András vezényli.
A jegyek a délelőtti koncertre is néhány nap alatt elfogytak, így merült fel az élő közvetítés ötlete, melynek megvalósítását sikerült megoldani, így a hangversenyről készülő stream ingyenesen elérhető lesz a zenekar online felületein mindenki számára, aki Csajkovszkij gyönyörű zenéje által szeretne részesülni a karácsonyvárás örömében.
„A zeneművészet fő célja a humánum, a szeretet és az emberi jó közvetítése, a lélek felemelése és érzelmi világunk kiteljesítése. Éppen ezért különösen fontos számomra, hogy karácsonykor minél szélesebb rétegekhez eljuttassuk aharmónia, a béke, a közösség és az egymásra találás érzését” -- mondta Keller András, az együttes Kossuth-díjas zeneigazgatója a koncertközvetítéssel kapcsolatban, majd Kodály Zoltán szavait idézte: „A zene tápláló, vigasztaló elixír, és az élet szépségét s ami benne érték, mind meghatványozza.”
Szabó Stein Imre, a felvétel kreatív producere, a zenekar nemzetközi stratégiai főtanácsadója a közvetítés kapcsán így nyilatkozott: „Az elmúlt három évben, túlzás nélkül állítható, hogy a Concerto Budapest nemcsak Magyarországon, de Európában is az élvonalba került a filmes felvételek és az élő közvetítések színvonala és nézettsége tekintetében. Úgy vélem, két fontos irány van a streamek esetében, az egyik amikor például egy Mozart-nap vagy Beethoven-nap közvetítésével olyan filmes jelenlétet tudunk létrehozni, amely ténylegesen újfajta befogadói dimenziót nyit. A másik irány tipikus példája a mostani helyzet, amikor a pillanat, a nap, az esemény ünnepélyességét tekintve hiba volna a koncertterembe be nem jutókat kihagyni a zenei élményből. Noha a telt ház, a zsúfolásig megtelt kórusülés és színpad mind a felvétel megfelelő megvalósítása ellen szólnának, ezúttal is méltó élményt fogunk nyújtani a közvetítéssel.”