Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Ez a hiteles, gyakran fanyarul szórakoztató könyv Cohen teljes történetét elmeséli, 1934-es születésétől kezdve 2009-es, dicsőséges koncertturnéjáig.
Leonard Cohen sokoldalú férfi – jelenleg hetvenes évei közepén jár –, és sokkal több, mint az a zseniális dalszerző és előadó, aki neve hallatán a leginkább eszünkbe jut. Rendkívül nagy hatású zenéje, versei és fellépései a mai napig elnyerik a kritikusok tetszését. Cohen emellett elismert regényíró, a száraz, de veszettül vicces komédia mestere – mindig képes előhúzni egy szórakoztató anekdotát –, és belső lényének felfedezője, aki a kilencvenes évek során öt évet töltött egy buddhista kolostorban napi tizenkét óra meditációval.
Mindezek – még sok mással együtt – a kortárs zene egyik legizgalmasabb történetévé teszik az övét.
Ez a hiteles, gyakran fanyarul szórakoztató könyv Cohen teljes történetét elmeséli, 1934-es születésétől kezdve 2009-es, dicsőséges koncertturnéjáig. Cohen legfontosabb alkotótársaival készült új, exkluzív interjúanyagaival, valamint a számos, eddig ismeretlen részletet napvilágra hozó friss kutatások eredményeivel a Leonard Cohen: Hallelujah várhatóan sok éven át a legfontosabb, Leonard Cohenről írt alapmű marad.
A szerzőről:
Tim Footman először a korai nyolcvanas években találkozott Leonard Cohen szövegével és zenéjével a Pickwick által kiadott olcsó hatszámos EP-n. Különösen tetszett neki a barettsapka, melyet a borítón szereplő képen az énekes viselt.
Ő az Üdvözöl a gép: Az OK Computer és a klasszikus lemez halála (2007) és A nullások, 2000-2009: Egy évtized, mely megváltoztatta a világot (2009) szerzője, valamint írt egy fejezetet a Radiohead és filozófia (2009) című könyvhöz. Írt zenéről, popkultúráról, filozófiáról és túlárazott éttermekről többek között a The Guardian, a Mojo, a Time Out, a Careless Talk Costs Lives, a Plan B, a Zembla, a Drowned In Sound, a Bangkok Post és az International Journal of Baudrillard Studies számára. 1999 és 2001 között ő volt a Guinness Rekordok Könyvének szerkesztője.
Három kontinensen élt már, de valahogy mindig visszajut Londonba.