Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Magyar Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szervezésében, valamint a Magyar Turizmus Zrt. szakmai együttműködésével 2011. április 4 és május 8. között ismét megrendezésre kerül a Bringázz a munkába! kampány. Az akció célja, hogy minél többen megtapasztalják, mennyire egyszerű és természetes kerékpárral érkezni a munkába a hétköznapokon.
A Magyar Turizmus Zrt. egyik kiemelt feladatának tekinti a kerékpáros turizmus népszerűsítését, hiszen Magyarország rendkívül kedvező adottságokkal rendelkezik e téren. A kerékpáros turizmus fejlesztése és minél szélesebb körben való megismertetése érdekében a társaság együttműködik a kampány szervezőivel. Az MT Zrt. egy külön erre az akcióra létrehozott felületen keresztül, a http://itthon.hu/bringara-fel honlapon kerékpáros térképeket és kiadványokat bocsát az érdeklődők rendelkezésére. Az országos kerékpáros térkép mellett balatoni kerékpáros térkép, valamint Tisza-tavi öko-, lovas-, kerékpáros- és gyalogos túrákat tartalmazó kiadványok közül válogathatnak a kerékpárral utazást tervezők.
A „Bringázz a munkába!” (Bam!) kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósul meg az európai Lifecycle projekt és a Kerékpáros Magyarország Program keretében az Európai Unió támogatásával, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint a kampány kezdeményezője, a szerzői jogok tulajdonosának hozzájárulásával. Az öt héten át tartó országos akcióban legalább nyolcszor kell biciklivel munkába/iskolába menniük a vállalkozó kedvűeknek. Azok között, akik ezt teljesítik, a szervezők nyereményeket sorsolnak ki, illetve mindenki garantált ajándékot és elismerő oklevelet kap.
Megrendezik az iparágak versenyét, így kiderül, melyik a legbringásabb bank, vagy tanácsadó cég. A MÁV-START Zrt. közreműködésével megvalósuló „Bringázz és vonatozz!” alkampányban a vonattal megtett kilométereket is beszámíthatják és bejegyezhetik a közlekedési naplójukba a versenyben résztvevők. A „Bringázz szoknyában és öltönyben!” elnevezésű kezdeményezéssel a szervezők a kerékpározás természetességét kívánják hangsúlyozni, azt, hogy speciális öltözet nélkül is lehet használni ezt a közlekedési eszközt.
A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége során nagy hangsúlyt helyez a kerékpáros turizmus népszerűsítésére, ahogyan folyamatosan megújuló regionális kerékpáros kiadványai is ezt a célt szolgálják. A társaság nemzetközi szinten tanulmányutak szervezésével és nemzetközi termék-specifikus kiállításokon való részvétellel népszerűsíti a hazai kerékpáros kínálatot.
A Magyar Turizmus Zrt. maga is kerékpárosbarát munkahely és több csapattal lelkes résztvevője a kampánynak.
A kampány részletes leírása és további információ a http://www.bringazzmunkaba.hu/ weboldalon olvasható.