December 3-án veszi kezdetét a Budapest Debut Film Forum (BDFF). A négynapos eseménysorozat célja, hogy az elsőfilmes rendezők és producerek bemutathassák projektjeiket, és tapasztalatokat cserélhessenek az európai, elsősorban a visegrádi régióból érkező kollégáikkal. A BDFF helyszíne a JCC Budapest – Bálint Ház lesz.
A Gödöllői Táncszínház első alkalommal kért fel több, méltán elismert művészt és sportolót a közreműködésre.
Az előadás alapját képezi az azonos című Oscar díjas film, amely a F.X.Toole: “Millió dollár bébi” novellája, amely Kézér Gabriella és Vajda Gyöngyvér koreográfiai munkájának és Mihály Tamás Kossuth-díjas és Liszt Ferenc- díjas zeneszerző – az Omega együttes tagja – valamint Ardai Tamás filmrendező, operatőr – 7-szeres Telly Awards-díjas az Egyesült Államokban - táncszínházi adaptációja.
A Gilda Max Flórián Mozgásközpontban tartott tájékoztatón Péli Nagy Kata a Táncművészet magazin főszerkesztője bevezetőjében elmondta, hogy a bokszolóknak hasonló kitartásra és szívósságra van szükségük, mint a táncosoknak. Ezúttal a boksz és a tánc egymásra találásának lehetünk szemtanúi a színpadon, ami igazán izgalmas összhatást teremt a nézők számára. Az elhangzottak bizonyságaként az előadásból egy részletet láthattunk a végső „nagy meccs” első menetét, amelyet Zana Mónika és Kendi Ágnes Hana boksz szakemberek, a tánc részéről Safranka-Peti Zsófia MTF hallgatója és Farkas Amáta táncművész mutattak be. A bemutatót követően Péli Nagy Kata ismertette, hogy a TáncSzínház egyik fontos mottója, hogy előadásaik érthetőek, szórakoztatóak és mesélőek legyenek a nézők számára.
Mihály Tamás zeneszerzőnek kihívást jelentett a TáncSzínház felkérése, ugyanis hasonló jellegű munkával eddig még nem volt dolga. A zenék válogatása során a legfőbb szempont volt számára, hogy olyan zenéket találjon, amelyek illenek a történethez és a benne mozgó karakterekhez, tehát a zene a tánc szolgálatát képezze.
A Millió Dolláros Bébi rendezője, Ardai Tamás szerint a nézők egy rendkívül érdekes és formabontó előadásra számíthatnak, amelynek rendezése is igen izgalmas volt, hiszen a színpadon nehezebb egy történetet felépíteni, mint a filmvásznon, illetve azt is megtudhattuk, hogy az előadás alapját elsősorban a négy novellából álló könyv egyik története képezi, amely egy bokszoló lány történetét dolgozza fel.
Kézér Gabriella koreográfus elmondta, hogy ritkán van arra példa, hogy rendező, zenei rendező és koreográfusok olyan összhangban tudjanak együtt alkotni és dolgozni, mint amilyenben ők együtt voltak, mondhatni minden szabadságot megkaptak a rendezőktől, így nem volt nehéz megálmodni a koreográfiát.
Vajda Gyöngyvértől a táncszínház másik koreográfusától hallhattuk, hogy a Gödöllő TáncSzínház a bemutatót követően szeretné, hogy az előadás a fővárosban és számos nagyvárosban is színpadra kerüljön, de ez még a jövő zenéje, most a legfontosabb szempont számukra, hogy a május 9. bemutató a lehető legjobban sikerüljön.
Tóth A. Péter a Gilda Max stratégiai marketing vezetője nagy örömmel biztosította a helyszínt a TáncSzínház részére a produkció létrejöttéhez, aminek egyik fontos oka, hogy a mozgás bármilyen formája fontos a Fitnesz terem hálózat gondolatiságában a másik ok kicsit személyesebb, Ő hisz abban, hogy véletlenek nincsenek, mivel több szálon kötődik Gödöllőhöz. Batizi Sanyi bácsinál tanult vívni és Dr. Gémesi György polgármesterrel együtt koptatták a pástot. A sajtótájékoztató zárásaként még egy részletet láthattunk az előadásból, amelyben ismét Safranka-Peti Zsófia táncolt, Szabó Zoltán a Zero balett társulat tagja és Turi Sándor Harangozó-díjas táncművész partnereként.